وزیر راه و شهرسازی از تحویل 45هزار واحد مسکن مهر به تهرانی‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: این واحدها به‌منظور افزایش عرضه مسکن در کلانشهر تهران و در راستای کنترل قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها عرضه خواهد شد. به گفته علی نیکزاد اغلب این پروژه‌ها در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.وی در گفت‌وگو با فارس خاطرنشان کرد: دولت در تأمین آب، برق، گاز و تلفن این پروژه‌ها و تأمین تسهیلات ارزان‌قیمت کمک کرده و اجرای ‌پروژه‌های مسکن مهر در کشور با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است و همه از نظر کیفیت ساخت مناسب هستند.

نیکزاد تصریح کرد: امید است در هفته دولت اغلب ‌پروژه‌های مسکن مهر استان تهران به همراه آب، برق، گاز و تلفن ‌و ساختمان‌های جانبی مانند مدرسه، مجتمع‌های ورزشی و تجاری، مسجد و... به بهره‌برداری برسد.جمشید نورصالحی با بیان اینکه بخش زیادی از واحدها آماده افتتاح هستند یا به‌زودی ساخت آنها تمام می‌شود، می‌گوید:

آب، برق و گاز این واحدها فعلا درمراحل اولیه قرار دارد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید با توجه به محدودیت امکانات زیرساختی شهرهای اقماری تهران که مسکن مهر در آنها ساخته شده است، امکان افتتاح واحدهای بیشتر تا هفته دولت نیست. به گزارش مهر، تا پایان اردیبهشت در شهرهای جدید به‌طور متوسط شبکه توزیع آب36.5 درصد، شبکه جمع‌آوری فاضلاب 28 درصد و شبکه برق هم فقط 21.1 درصد رشد داشته است.با وجود این، رئیس‌جمهور به‌منظور رونق بخشی به این پروژه‌ها دستور تزریق 7 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به مسکن مهر را صادر کرده است.

کد خبر 140429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز