گروه اقتصادی: رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با بیان اینکه متقاضی برای تغییر نرخ نداریم، اعلام کرد:

فروشگاه

پرونده مرحله نخست تغییرات قیمتی ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بسته شده است.محمد حسن نکویی‌مهر‌ با اشاره به اینکه درخواست تولید‌کنندگانی که به‌صورت منطقی خواستار تغییر نرخ کالاهای خود شده‌اند، مورد بررسی و تصمیم‌گیری واقع شده است، به مهر گفت: عمده تولید کنندگانی که به‌صورت منطقی درخواست افزایش قیمت داشته‌اند پای میز مذاکره با سازمان حمایت نشسته و به درخواست‌های آنها پاسخ داده شده است و به‌نظر می‌رسد مرحله نخست تغییرات قیمتی بعد از اجرای قانون هد‌فمندکردن یارانه‌ها به اتمام رسیده است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: این توافق‌ها براساس چارچوب‌های منطقی قیمت‌گذاری انجام شده است و از این پس، فضای بازار آرام خواهد بود و کمتر باید منتظر افزایش قیمت‌ها باشیم. وی تصریح کرد: با بسته شدن پرونده افزایش قیمت‌های منطقی کالاها امید می‌رود بتوان فضای عمومی مناسب و آرامی را برای بازار داشته باشیم و البته مردم نیز باید همچون گذشته دولت را در ایجاد این فضا کمک کنند؛ همانطور که تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان نیز در اجرای قانون هدفمندی، همکاری مساعد و مناسبی را داشته‌اند و فضای عمومی بازار توانسته به شکل مناسبی نگاه داشته شود. نکویی‌مهر همچنین گفت: با توجه به ثبات نرخ ارز و لحاظ کردن اثرات شوک‌های افزایش دستمزدها، به‌نظر می‌رسد نباید منتظر این بود که افزایش قیمت در بازار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ما، در مرحله نخست این تغییرات قیمت کالاهایی مانند، آرد و نان، انواع فالوده و بستنی، شیر، کره و سایر فراورده‌های لبنی، روغن نباتی، سیمان و مصالح ساختمانی، پودر شوینده و محصولات بهداشتی و آرایشی، خودرو، بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس، ماکارونی، شیرینی و شکلات، روغن موتور و لاستیک، کانی‌های غیر‌فلزی و پتروشیمی، خدمات پستی و برخی دیگر از کالاها و خدمات به شکل رسمی افزایش یافته و مشخص نیست مرحله دوم افزایش قیمت‌ها از چه زمانی و براساس کدام اولویت‌بندی‌ اعمال خواهد شد.

از سوی دیگر به‌رغم افزایش رسمی قیمت بسیاری از کالاها و خدمات در مرحله نخست تغییرات قیمتی، نرخ بسیاری از اقلام خوراکی مانند گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ، برنج و حبوبات، میوه و مرکبات، تنقلات و... نیز به شکل غیررسمی افزایش یافته و بسیاری از تولید‌کنندگان نیز درخواست افزایش قیمت با استناد به افزایش هزینه تمام‌شده تولید را دارند.

آغاز نظارت بربازار ویژه ماه مبارک رمضان؛ از ابتدای مرداد ماه

تنظیم بازار ماه مبارک رمضان از طریق برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت و آغاز طرح ویژه نظارتی از ابتدای مرداد ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود. سید جواد تقوی معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان به ایرنا گفت: ‌تمرکز بازرسی‌ها در طرح نظارتی ماه مبارک رمضان روی اقلام پرمصرف این ایام همچون مواد‌غذایی، ‌لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات، ‌غلات و حبوب، انواع شیرینی‌، قندوشکر و شوینده‌ها، لاستیک خودرو، کاغذ و ‌انواع نهاده‌های دامی خواهد بود که چه به‌صورت پیشگیرانه و چه از طریق برخورد با تخلف، کنترل‌های لازم اعمال می‌شود. از سوی دیگر رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با تشریح جزئیات طرح کنترل ویژه کارخانه‌های مواد‌غذایی طی ماه مبارک رمضان گفت:

در این طرح، به همه ادارات کل استانی سازمان با صدور بخشنامه‌ای اعلام کردیم که بازرسی ویژه‌ای درباره مواد‌غذایی تولید کارخانه‌ای که بیشترین مصرف را در ماه رمضان دارند انجام داده تا در نیمه دوم ماه شعبان کالاهایی که در مراکز عرضه به فروش می‌رسند اقلام کاملا کنترل شده‌ای باشند. نظام‌الدین برزگری این بازرسی‌ها را شامل مراکز عرضه و فروش و مراکز تولید عنوان و تصریح کرد: اگر احیانا با اقلام غیراستانداردی در مراکز عرضه مواجه شدیم طبق قانون برخورد می‌کنیم و اگر قابل جمع‌آوری باشد آن اقلام جمع‌آوری و توقیف می‌شود.

کد خبر 140639
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز