همشهری آنلاین: "داستان اسباب‌بازی" عنوان بهترین انیمیشن رایانه‌ای تاریخ سینما معرفی شد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه سینمایی اسکرین امروز (یکشنبه) فهرستی از بهترین آثار انیمیشن رایانه‌ای که به موفقیت‌های متعددی در دنیای سینما دست یافتند را منتشر کرد که "داستان اسباب بازی" در رتبه اول دیده می‌شود.

این فیلم سه‌بعدی که پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای جهان نام گرفته است، با کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند، افتخار بزرگی برای کمپانی والت دیسنی به‌همراه آورد.

"داستان اسباب بازی 3" که سال گذشته به فروش جهانی یک میلیارد و 63 میلیون دلار دست یافت، به کارگردانی "لی اونکریچ" و براساس فیلم‌نامه‌ای از مایکل آرنت ساخته شده است.

این فیلم سه‌ بعدی که سال گذشته عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان را به‌دست آورد، براساس ماجراهای دو شخصیت اصلی خود با نام وودی و بوز و دوستان جعبه اسباب‌بازی‌ها آن‌ها به تصویر کشیده می‌شود.

"داستان اسباب‌بازی 3" عنوان بهترین فیلم سال سینمای جهان را از نگاه هفته‌نامه "تایم" کسب کرده و بازیگرانی چون تام هنکس، تیم آلن، مایکل کیتون‌، جان کوزاک و جودی بنسون به‌عنوان صداپیشه در آن ایفای نقش داشته‌اند.

در رتبه دوم این فهرست فیلم "آواتار" ساخته جیمز کامرون دیده می‌شود که رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای جهان را یدک می‌کشد.

آواتار که جایزه بهترین کارگردانی جوایز گلدن گلوب ‌2009 را برای جیمز کامرون به‌همراه آورد، برنده جایزه‌ اسکار بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین فیلم‌برداری است که ساخت آن یکی از مهم‌ترین رویداد‌های هنری و سینمایی سال ‌2009 نام گرفت.

آواتار با هزینه ساخت ‌500 میلیون دلار عنوان پرهزینه ‌ترین تولید تاریخ سینما را یدک می‌کشد و مسئولان فوکس سعی دارند با بودجه‌ای نزدیک به این مبلغ پیش‌تولید بخش دوم آن را آغاز کنند.

انیمیشن آواتار در سال ‌2010 بالاترین میزان تکثیر غیرمجاز یک فیلم را به خود اختصاص داد.

این فیلم بیش از 16 و نیم میلیون بار در اینترنت به‌صورت غیرقانونی ازسوی کاربران دانلود شد که این بیشترین میزان تکثیر غیرمجاز فیلم در سال گذشته بوده است.

فیلم‌های "شرک"، "ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی"، "وال.ای"، "پاندا کونگ‌فو کار" و "خودروها" دیگر آثار انیمیشن برتر تاریخ سینما معرفی شده‌ا‌ند.

 

کد خبر 141147

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز