سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

ژوهانسبورگ: یک‌مرد آفریقایی که تصور می‌شد فوت کرده است، پس از 24ساعت ماندن در سردخانه یک‌بیمارستان دوباره زنده شد.

ماجرا از این قرار است که خانواده این مرد50ساله وی را پس از حمله شدید آسم به بیمارستان منتقل می‌کنند اما پزشکان پس از مدتی به آنها اعلام می‌کنند که پدرشان فوت کرده است. سپس جسد این مرد به سردخانه منتقل شده و حدود یک‌شبانه‌روز در آنجا می‌ماند. روز بعد کارکنان بیمارستان هنگام مراجعه به سردخانه با فردی که صورتش کبود بوده است روبه‌رو شده و از ترس پا به فرار می‌گذارند. بعداً مسئولان متوجه می‌شوند که وی همان مرد مبتلا به آسم است. این در حالی است که پزشکان می‌گویند دمای سردخانه می‌تواند هرفرد سالمی را به کام مرگ بکشاند؛ چه برسد به این مرد مریض‌احوال.

سگی با 4 گوش

پکن: سگی به نام «شون‌شون» با داشتن 4گوش بسیار بلند در رسانه‌های جهان بسیار مشهور شده است. پنگ‌کیانگ صاحب این سگ می‌گوید در ابتدا شون‌شون هیچ تفاوتی با سگ‌های دیگر نداشت تا اینکه 6ماه پیش متوجه شدم پشت گوش‌های اصلی او یک‌جفت گوش دیگر در حال رشدکردن هستند. پنگ ابتدا اهمیت چندانی به این موضوع نداد اما پس از مدتی متوجه شد که دو گوش دیگر ‌آنقدر بلند شده‌اند که اندازه آنها حتی از گوش‌های اصلی سگ هم بلندتر شده و طول هرکدام از آنها به10سانتی‌متر ‌رسیده است. البته مورد عجیب دیگری که در این سگ وجود دارد علاقه فراوان آن به خوردن میوه و سبزیجات به‌ویژه هندوانه و گوجه‌فرنگی است که در نوع خود رفتار منحصر به فردی به شمار می‌رود.

گفت‌وگوی طوطی‌ها

نیویورک: نتایج بررسی‌های یک‌ گروه زیست‌شناس نشان می‌دهد که طوطی‌ها یکدیگر را به نام‌هایی صدا می‌زنند که والدین‌شان در زمان کودکی برای آنها انتخاب کرده‌اند. دانشمندان در بررسی‌های خود دریافتند که داخل یک‌گروه از طوطی‌ها هریک از این پرندگان برای خود اسمی دارد که با آن شناخته می‌شود. این اسم را والدین برای جوجه‌های خود انتخاب می‌کنند و تمام اعضای گروه آنها را آنقدر به این نام صدا می‌زنند تا جوجه اسم خود را یاد بگیرد. این پرندگان حتی قادرند فراتر از صدا کردن، باهم گفت‌وگو کنند. برای مثال، وقتی به آشیانه باز می‌گردند سوت خاصی می‌زنند و اغلب جواب این سوت را از جفت خود می‌شنوند. به اعتقاد این زیست‌شناسان، طوطی‌ها می‌توانند جواب‌های با معنا و غیر تقلیدیِ محدودی را برای انسان‌ها بیان کنند.

غلبه بر نیروی گرانش

دهلی‌نو: شاید چرخیدن با موتورسیکلت داخل محیط یک‌دایره بزرگ برای غلبه بر نیروی گرانش برای بسیاری از افراد، عادی به‌نظر برسد اما چند راننده بی‌باک هندی با خودرو بر دیواره‌ای به ارتفاع 10متر چنین کاری را انجام می‌‌دهند. خودروهایی که این راننده‌ها برای انجام حرکت آکروباتیک گریز از مرکز استفاده می‌کنند از خودروهای معمولی بوده و آنچنان هم توانایی حرکت با سرعت بالا را ندارند. از سوی دیگر، راننده‌ها روی دایره چوبی زهوار دررفته‌ای حرکت می‌کنند که هرلحظه احتمال فرو ریختن آن وجود دارد. از دیگر برنامه‌های جالب این گروه نواختن آهنگ و تلفیق صدای خود، صدای خودروها و موتورسیکلت‌هاست؛ به‌طوری که به آنها لقب نوازنده‌های بی‌باک داده‌اند.

کد خبر 141412
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز