همشهری ورزشی: پانزده دقیقه بعد از شوک اول، ضربه دوم نیز احساس شد. او در رقابتی نزدیک دبیرکلی را به علی کفاشیان می‌سپارد. تأثیر این نتیجه اما در چهره افشارزاده آنی‌تر از تأثیر شوکی بود که نتیجه انتخابات ریاست، بر هاشمی‌طبا گذاشته.

هاشمی‌طبا ساکت با انگشت اشاره چین و چروک صورتش را به طرف بالا و پایین حرکت می‌داد و افشارزاده تابلوی اعلام رأی انتخابات کمیته ملی المپیک را می‌نگریست.4 بهمن اما رقابتی دیگر در انتخابات رقم خورد. این بار اکثریت مجمع در روزی که 2 کاندیدای دیگر انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به نفع سرپرست منتخب سازمان ورزش کناره‌گیری کردند، این بهرام افشارزاده بود که از 44 رأی 42 رأی مثبت کسب کرد تا حتی منهای آن رأی سفید، نیازی به خرج کردن رأی خود نداشته باشد.

بهرام افشارزاده مدیری که به گفته نزدیکانش سپیده نزده در محل کار خود حاضر می‌شود و عمدتاً‌ قرار گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود را صبح زود می‌گذارد، پس از شوک دوپینگ 9 وزنه‌بردار تیم ملی در چالش بسیار سخت وزنه‌برداری کشور توسط سازمان ورزش به عنوان سرپرست فدراسیون به جای علی مرادی منصوب شد. موضوعی که با توجه به سابقه و نوع مدیریت او با واکنش مثبت اهالی ورزش روبرو شد.

حجم خرسندی سازمان ورزش در انتخاب افشارزاده با جمله کیومرث هاشمی رئیس مجمع عمومی فدراسیون‌ها مشخص شد: «من به آقای افشارزاده تبریک نمی‌گویم بلکه به جامعه وزنه‌برداری به خاطر این که عصاره مدیریت ورزش کشور را به نفع خود مصادره کردند تبریک می‌گویم.» اما نکته جالب، سخنان دو کاندیدای دیگر تصدی پست ریاست فدراسیون بود که به جای بیان نظرات و دیدگاه‌های خود از افشارزاده حمایت و پس از آن به نفع وی کناره‌گیری می‌کنند.

مصطفی حکمت یکی از کاندیداها در حالی که انصراف خود را اعلام می‌کرد گفت: «من در طول مدتی که بهرام افشارزاده در فدراسیون وزنه‌برداری حکم سرپرستی گرفته، سعی کرده‌ام با او مسابقه بگذارم و از او زودتر به فدراسیون بیایم اما در این راه همیشه به او باخته ‌ام. هم‌ اکنون نیز به عنوان یک خادم و معلم ورزش به نفع او کنار می‌روم.»
حسن عربشاهی نیز از همان ادبیاتی استفاده کرد که حکمت در انصراف خود به نفع افشارزاده بهره گرفته بود.

رئیس منتخب مجمع اما مطمئن‌ترین فرد در مجمع بود چراکه قبل از این که توسط اعضای مجمع عمومی انتخاب شود بودجه 53 میلیاردی از سازمان ورزش تا مسابقات آسیایی 0102 چین طلب کرده است.بودجه‌ای که با توجه به میزان پتانسیل‌های ورزش کشور تأمین آن تقریباً غیرممکن است. او پس از انتخاب شدن در این مورد می‌گوید: «ما کار بزرگی پیش‌رو داریم و برای انجام کار بزرگ به برنامه‌های بزرگ، آدم بزرگ و بودجه‌ای بزرگ‌تر نیاز داریم.»بهرام افشارزاده اما پس از تحویل پست دبیرکلی کمیته المپیک به علی کفاشیان این بار در حالی که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری است باید در پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود با برنامه‌های کمیته ملی المپیک هماهنگ شود؛ موضوعی که با توجه به پیشینه انتخابات کمیته ملی المپیک همراه با چالش است.

او به همین دلیل در انتخاب احتمالی مربی خارجی تیم ملی یا برنامه‌ریزی برای حضور در مسابقات المپیک پکن و بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

کد خبر 14246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز