جمعه ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۰
۰ نفر

قبل از شروع فصل پیش‌بینی می‌شد که استیلی روی نیمکت پرسپولیس روزهای سختی داشته باشد ولی آنچه پنجشنبه‌شب در بازی مقابل شهرداری تبریز بر این مربی گذشت، برای این مربی جوان یک کابوس بود.

فوتبال

پرسپولیس این بازی را 2 بر یک باخت تا دومین شکستش را تنها با گذشت 3 هفته تجربه کند اما آنچه در سکوها اتفاق افتاد، مسائل فنی این بازی را تحت‌تأثیر قرار داد. نیمه اول این بازی با برتری نسبی پرسپولیس همراه بود، درحالی‌که شهرداری تبریز به ضدحملات دل بسته بود. بهترین موقعیت تیم میهمان در لحظات آخر این نیمه به‌وجود آمد که میثم بائو توپ را از مقابل دروازه خالی به بیرون فرستاد. از همین لحظه بود که شعارهای هواداران علیه استیلی و در حمایت از دایی شروع شد.

بائو در شروع نیمه دوم شهرداری را به گل رساند و از این لحظه شعارهای هواداران علیه استیلی اوج گرفت. این وضعیت، روحیه بازیکنان شهرداری را به اوج رساند و در عوض پرسپولیسی‌ها کاملا ناامیدانه به بازی ادامه دادند تا گل دوم کار این تیم را تمام کند. در آخرین لحظات بازی توپ‌های بلند پرسپولیس نتیجه داد و کریمی اختلاف را به حداقل رساند؛ هر چند به‌نظر می‌رسید در موقعیت آفساید قرار دارد. با این نتیجه پرسپولیس در امتیاز یک باقی ماند و قبل از بازی‌های شب گذشته و پایان هفته سوم در رده هفدهم قرار گرفت.

در جست و جوی بهترین ترکیب

ترکیب پرسپولیس در این بازی تغییرات نسبتا زیادی نسبت به بازی مقابل شاهین بوشهر داشت. نورمحمدی به خط دفاع اضافه شده بود تا شیث به دفاع راست برود و فشنگچی در دفاع چپ جانشین شکوری شده بود. این نشان می‌داد که استیلی از عملکرد مدافعان کناری‌اش راضی نبوده است. در خط میانی مازیار زارع جانشین آقازمانی شده بود و بادامکی در پست مهاجم چپ بازی می‌کرد. با وجود این، ترکیب جدید هم نتوانست پرسپولیس را از دومین شکست فصل نجات بدهد. به‌نظر می‌رسد مشکل اصلی پرسپولیس در شروع لیگ یازدهم، ناآشنایی بازیکنان این تیم با روش بازی 3-3-4 و ناهماهنگی آنها باشد. همچنین با توجه به نفوذ هر دو مدافع کناری تیم و حضور تنها یک هافبک دفاعی، هر بار که توپ در حمله از دست می‌رفت، بازیکنان شهرداری فضای زیادی را برای ضدحمله در اختیار داشتند و حتی می‌توانستند به گل‌های بیشتری برسند. پرسپولیس در هر سه بازی‌اش در این فصل، گل اول را دریافت کرده و استیلی قبل از هر چیز باید به فکر ترمیم ساختار دفاعی‌اش و گل نخوردن باشد.

استیلی، قربانی دعوای فصل قبل

با وجود این، حملاتی که علیه استیلی می‌شود، هیچ تناسبی با عملکرد فنی این تیم ندارد. محسن عاشوری، مربی پرسپولیس در این مورد می‌گوید: «حمید استیلی قربانی دعوای کاشانی و دایی شده و تمرکز او از بین رفته است.» این بهترین تحلیل درباره شرایط این تیم است. تردیدی نیست که پرسپولیس در این سه بازی ایرادهای فنی زیادی داشته ولی حملاتی که از سوی سکوها از هفته اول به این مربی شد، فقط و فقط ریشه در منازعات فصل گذشته میان کاشانی و دایی دارد. این گروه از هواداران بر این باورند که قرارداد دایی پس از قهرمانی در جام حذفی باید تمدید می‌شد و حالا این استیلی است که بهای این تصمیم مدیریت باشگاه را می‌پردازد.

آنچه کار استیلی را بیش از این سخت کرده، تقویم فشرده این فصل فوتبال ایران است. پرسپولیس در حالی به اردوی ترکیه رفت که بازیکنان ملی‌پوش برای بازی‌های رفت و برگشت مقابل مالدیو در اردوی تیم ملی بودند. فاصله کم مسابقات در شروع لیگ یازدهم هم به کادر فنی پرسپولیس فرصتی برای برطرف‌کردن ضعف‌های تیمش نمی‌دهد. او در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی با گفتن اینکه مسئولیت این شکست را به‌عهده می‌گیرد، گفت: «این یازدهمین روزی است که ما به‌طور کامل در کنار هم جمع هستیم. هر بازی نیاز به تغییر دارد و ما به زمان احتیاج داریم. برخی مسائل روحی و برخی فنی هستند. در نیمه دوم جو کاملا به ضرر ما شد. اگر هواداران صبور باشند، قول می‌دهم در آینده نتایج بهتری خواهیم گرفت.»

او اضافه کرد: «تا دقیقه 42 تنها یک فرصت به حریف دادیم اما بازی کردن با جوی که نیمه دوم داشت، خیلی سخت بود. قبول دارم که در نیمه دوم بد بازی کردیم و تنها حرفی که می‌توانم بزنم این است که از هواداران عذرخواهی می‌کنم.» با وجود این، استیلی معتقد است که این شعارها تاثیر بدی روی تیمش دارد و اضافه کرد: «واقعا نمی‌دانم تا چه زمانی این شعارها ادامه خواهد داشت. ما تمام تمرکزمان را باید روی تیم بگذاریم. البته مسائل روحی و روانی هم قطعا تأثیرگذار است. در این بازی همه چیز در دست ما بود؛ اما روی اشتباهات فردی 2 گل را دریافت کردیم.» 

کد خبر 142900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز