رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری در شرایطی برگزار شد که بهداد سلیمی بازهم رکورد جهان را زد. وزنه‌بردار فوق‌سنگین که پیش از این در مسابقات قهرمانی کشور رکورد یک ضرب حسین رضازاده را شکسته بود، این بار به موفقیت بیشتری دست یافت.

وزنه برداری

سلیمی در حرکت یک ضرب وزنه 215 کیلوگرم را بالای سر برد تا برای چندمین بار حدنصابی بالاتر از رکورد یک ضرب فوق سنگین دنیا را به نام خود ثبت کرده‌باشد. البته اوج هنرنمایی سلیمی در حرکت دوضرب بود، هنگامی که برای نخستین‌بار پشت وزنه 260 کیلوگرم قرار گرفت و با موفقیت آن را بالای سر برد. بهداد سلیمی در این‌باره می‌گوید: «در اردوی زنجان حداکثر رکوردهای من طی دو ماه گذشته 207 کیلوگرم برای حرکت یک‌ضرب و 240 کیلوگرم در حرکت دوضرب بود؛ اما اکنون که توانسته‌ام رکوردهای باارزش 215 کیلوگرم در یک‌ضرب و 260 کیلوگرم را در دوضرب ثبت کنم، بسیار خوشحال هستم.» او ادامه می‌دهد: «برای نخستین مرتبه بود که چنین وزنه‌های سنگینی را بالای سر می‌بردم و خدا را شکر می‌کنم.

الان به حدی رسیده‌ام که می‌توانم از وضعیتم راضی باشم.» سلیمی در حالی حد نصاب مجموع 475 کیلوگرم را در رکوردگیری تیم ملی به نام خود ثبت کرد که در اردوی زنجان با مشکل مصدومیت روبه‌رو بود. او که در حضور رئیس فدراسیون وزنه‌برداری رکوردهای یک ضرب و مجموع این قهرمان سابق را از آن خود کرد، اضافه می‌کند: «با اینکه با آسیب‌دیدگی‌هایی روبه‌رو بودم، تمرین‌های استقامتی‌ام را همچنان ادامه دادم تا بدنم از فرم ایده‌آل خارج نشود؛ درنهایت تلاش‌ها نتیجه داد و وزنه‌هایی که یک‌سال آرزو داشتم بالای سر ببرم را مهار کردم.» این رکوردها البته ثبت جهانی نخواهد شد ولی سلیمی امیدوار است تا مسابقات قهرمانی جهان بتواند خود را در شرایط ایده‌آل نگه دارد.

این وزنه‌بردار فوق‌سنگین عنوان می‌کند: «اگر بخواهم در میدان سخت مسابقات جهانی پاریس موفق باشم باید وضعیت فعلی بدنم را حفظ کنم و چنین رکوردهای خوبی را ادامه دهم. باید سعی کنم با حفظ رکوردهای کنونی به سمت وزنه‌های سنگین‌تر هم حمله کرده و امیدوار باشم رکوردهای بهتری ثبت کنم.» بهداد سلیمی که با رکوردهای جدیدش همه را شگفت‌زده کرد، پرامیدترین ملی‌پوش وزنه‌برداری برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی است. البته در فوق سنگین 3 ملی‌پوش دیگر حضور داشتند که رکوردهای شخصی خود را افزایش دادند و رقابتی نزدیک برای رسیدن به دوبنده تیم ملی داشتند. در این میان بهادر مولایی با مهار وزنه‌های 178 کیلوگرم در یک ضرب و 235 کیلوگرم در دوضرب، هرچند 5 کیلوگرم بیشتر از وزنه‌های مسابقات جهانی جوانان را به نام خود ثبت کرد اما با مجموع 413 کیلوگرم پایین‌تر از رضا عاشوری‌زاده و سجاد انوشیروانی ایستاد تا یکی از 3 ملی پوش خط خورده از تیم ملی وزنه‌برداری باشد.

در این دسته رضا عاشوری‌زاده و سجاد انوشیروانی عملکرد خوبی داشتند تا کوروش باقری با توجه به رقابت نزدیک این دو وزنه‌بردار به داشتن یک فوق‌سنگین ششدانگ دیگر در کنار بهداد سلیمی در مسابقات جهانی امیدوار باشد. رقابت محمدرضا براری، نواب نصیرشلال و میلاد رستگار در دسته 105 کیلوگرم چهره دومین خط خورده از اردوی تیم ملی وزنه‌برداری را مشخص کرد. بدین‌ترتیب، میلاد رستگار رقابت را به دو وزنه‌بردار دیگر واگذار کرد تا یکی دیگر از نفرات خط خورده تیم ملی باشد. اما ناکام بزرگ روز رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری مرتضی رضاییان بود. وزنه‌بردار دسته 69 کیلوگرم و دارنده مدال نقره آسیایی گوانجو به‌دلیل آسیب‌دیدگی نتوانست در رقابت با سجاد بهروزی و جابر بهروزی موفق ظاهر شود.

به این ترتیب مجید عسگری در 56 کیلوگرم، سجاد بهروزی و جابر بهروزی در 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی و احد سنجابی در 85 کیلوگرم، اصغر ابراهیمی و سعید محمدپور در 94 کیلوگرم، محمدرضا براری و نواب نصیرشلال در 105 کیلوگرم و رضا عاشوری زاده، سجاد انوشیروانی و بهداد سلیمی در بعلاوه105 کیلوگرم 12 وزنه‌برداری هستند که نام آنها را برای مسابقات جهانی پاریس معرفی خواهد کرد.

نتیجه دادگاه به نفع علی‌حسینی است

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری درمورد آخرین وضعیت سعید علی‌حسینی، وزنه‌بردار ملی‌پوش سنگین‌وزن که به اتهام استفاده از مواد نیروزا مادام العمر محروم شده است، می‌گوید: «امیدواریم با توجه به نتایج حاصله از دادگاه وی که اواخر تیرماه امسال برگزار شد، این وزنه‌بردار بار دیگر بتواند به میادین ورزشی بازگردد. از دادگاه علی‌حسینی نتایج امیدوارکننده‌ای حاصل شده‌است و طبق اخبار رسیده، این جلسه به نفع این ملی‌پوش به اتمام رسیده است.»

کد خبر 142901
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز