معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصمیم‌گیری جدید در شورای‌عالی اشتغال برای واگذاری گسترده کارت‌های اعتباری کارگران و کارکنان دولت خبر داد و گفت:

برای تعریف ساز و کار اجرایی طرح، یک هفته به بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت داده شد. به گزارش مهر، محمد حسین فروزان مهر افزود: سیستم بانکی باید متناسب با مصوبه دولت، سیستم واگذاری کارت‌های اعتباری را طراحی و اعلام کند. به گفته فروزان مهر، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در هفته دولت باید استارت واگذاری گسترده کارت‌های اعتباری کارگران و کارمندان دولت زده شود.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز برای واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران برخی نشست‌ها و اقدامات را انجام داده بودیم، تصریح کرد: دستورالعمل‌های تدوین شده در قبل بر مبنای تسهیلات‌دهی بانک‌ها با نرخ 4درصد و به‌صورت اقساط 24ماهه بوده است. فروزان مهر خاطرنشان کرد: در این نشست صحبت شد که ساز و کار اجرایی دیگری برای واگذاری کارت‌های اعتباری طراحی شود، البته برخی اختلاف نظرها نیز در این زمینه وجود داشت که در این نشست رفع شد.این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده باید به‌زودی شاهد واگذاری کارت‌های اعتباری کارگران و کارکنان دولت باشیم اما اگر قصوری در این زمینه صورت بگیرد حتما از جانب بانک‌ها خواهد بود.

کد خبر 144088
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز