همشهری آنلاین: مسئول ستاد نماز عید سعید فطردر تهران با اشاره به برپایی نماز عید به امامت مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: این آیین نمادی از وحدت و یگانگی مردم و مسئولان در بیعت با ولی امر مسلمین است.

عید فطر

به گزارش واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید یدالله شیرمردی امروز در نشست خبری نماز عید سعید فطر از مردم خواست برای رسیدن به مکان برگزاری نماز از وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند و افزود: بیش از پنج هزار دستگاه اتوبوس مقابل مساجد و میادین اصلی و 1200 اتوبوس بی آر تی، جابه جایی سریع نمازگزاران را برعهده گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی گفت: در روز عید، بعد از نمازصبح از ساعت پنج و نیم خطوط مترو تهران، نمازگراران را به سرعت به نزدیک ترین محل برپایی نماز می‌رسانند به طوری که فاصله حرکت قطارهای مترو سه تا پنج دقیقه پیش بینی شده است.

وی با اشاره به توزیع نقشه کامل راهنمای نمازگزاران با همه امکانات پیش بینی شده دراتوبوس ها و مترو گفت: 2500 بسیجی،1500 نیروی انتظامات و5000 نیروی راهورمسئولیت هدایت مردم و برقراری و اتصال صفوف را برعهده دارند.

مسئول ستاد نماز عید سعید فطر در تهران افزود:دربخش امداد و درمان نیزتمهیدات لازم اندیشیده شده و ایستگاه های صلواتی با مجوز سلامت و کنترل مسائل امنیتی و بهداشتی پذیرای نمازگزاران خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی همچنین گفت: علاوه بر رسانه ملی، شبکه‌هایی چون المنار و العالم مراسم نماز و نیز حضور پرشکوه نمازگزاران به ویژه جوانان را به جهانیان مخابره خواهند کرد.

وی با اشاره به حضور ده ها تن از شخصیت‌ها و سفرای خارجی مسلمان در این مراسم افزود: عظمت برپایی نماز عید فطر به جهانیان نشان خواهد داد که تهران شهری مذهبی است و مردم آن با همه وجود پشت سر ولی فقیه خود ایستاده اند و با ایشان تجدید پیمان می‌کنند.

حجه الاسلام والمسلمین شیرمردی از جمع آوری زکات فطریه در مراسم نماز عید نیز خبر داد.

وی همچنین گفت: نمازگزاران به تذکرات مسئولان در خصوص مکان های مشخص شده استقرار خواهران و برادران توجه کنند تا نماز خود و دیگران به علت نداشتن اتصال باطل نشود.

حجه الاسلام والمسلمین شیرمردی افزود: در میدان انقلاب، بخش جنوبی دانشگاه تهران و خیابان 16 آذر اتصال نیست و نمازگزاران باید به سمت شمال و شمال غرب و شرق دانشگاه بروند.

مسئول ستاد نماز عید سعید فطر در تهران اضافه کرد: تسهیلات و تمهیدات لازم از خیابان حجاب تا خیابان فاطمی، بلوار کشاورز تا فاطمی، خیابان طالقانی تا ایرانشهر و پل حافظ، میدان ولیعصر تا مطهری و پل کریم خان در نظر گرفته شده است.

وی درباره برنامه های مراسم نماز عید فطر گفت: درهای دانشگاه از ساعت6 صبح باز است و برنامه ها از ساعت 7 و10 دقیقه با تلاوت قرآن کریم آغاز می شود، با مناجات استاد طوسی ادامه می یابد و با اقامه نمازعید فطر در ساعت 8 و سپس ایراد خطبه ها به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه نماز عید سعید فطر نمایش عظمت وحدت اسلامی است افزود: این کنگره عظیم، علاوه بر جنبه‌های عبادی و وحدت اسلامی، پشتوانه عظیم انقلاب های مردم لیبی، تونس، مصر، بحرین و یمن است.

وی افزود: نماز عید فطر علاوه بر اینکه نماز توحید و بندگی و آمرزش است حمایت از هر انسان ازاده ای است که برای حق تعیین سرنوشت خود تلاش می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی با اشاره به ظلم‌هایی که مستکبران در حق مردم مظلوم جهان داشته اند گفت: نماز عیدی که مبارزه با طاغوت ها را نداشته باشد خاصیتی ندارد زیرا اجتماع حج، عید غدیر و عید فطر برای نمایش عظمت وحدت اسلام و مبارزه با استکبار است.

وی با اشاره به اینکه تدارک برگزاری هرچه بهتر نماز عید فطر از دو ماه پیش آغاز شده است گفت: در این مدت 14 کمیته ویژه از جمله کمیته های فرهنگی، تشکل‌های دینی و مردمی، حمایت‌های اصناف،حمل و نقل و ترافیک جلسات متعددی تشکیل داده اند تا همه تسهیلات لازم برای نمازگزاران مهیا شود.

کد خبر 144384
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز