گروه بورس: معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه صنایع آب و نیروی ایران از آغاز انتشار 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت طرح‌های آبی کشور از 15شهریور ماه خبر داد.

بورس

محسن طرز‌طلب، در گفت‌وگو با همشهری درباره موضوع انتشار این اوراق گفت:

قرار است از روز سه‌شنبه15شهریورماه عرضه 500میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل طرح‌های آبی کشور از طریق شعب منتخب بانک ملی ایران در سراسر کشور آغاز شود. وی با بیان اینکه انتشار این اوراق به‌مدت 6روز کاری تا 23شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد افزود: نرخ سود این اوراق 16 درصد است که به‌صورت 3 ماهه از طریق شعب بانک ملی پرداخت می‌شود، ضمن اینکه دولت اصل و فرع سود این اوراق را تعهد و تضمین کرده است.

به گفته وی، معاملات ثانویه این اوراق قبل از سر رسید قابلیت باز خرید در فرابورس را دارد اما پس‌از سر رسید، این اوراق از طریق بانک باز خرید می‌شود. قرار است درصورت فروش موفقیت آمیز این اوراق 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت دیگر که مربوط به آب‌های منطقه‌ای است توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران عرضه شود. معاون برنامه‌ریزی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در مورد دلیل انتشار این اوراق گفت:منابع مالی حاصل از انتشار این اوراق صرف ایجاد مخازن و مصرف آب شرب، کشاورزی و صنعتی در منطقه شمال غرب کشور خواهد شد؛ ضمن اینکه بخشی از این منابع مالی صرف احداث نیروگاه با ظرفیت 850 مگاوات خواهد شد که پس از احداث وارد مداربرق کشور خواهد شد. طرزطلب با تاکید بر اینکه این اوراق با ضمانت و تعهد دولت منتشر می‌شود تصریح کرد:امیدواریم با انتشار این اوراق زمینه توسعه و تکمیل طرح‌های آبی کشور فراهم شود.

کد خبر 144569
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز