سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: به دعوت چند مرکز فرهنگی و ادبی، مصطفی مستور و علی‌اصغر محمدخانی در روز جمعه ۲۵ شهریور به ایتالیا می‌روند و به مدت یک هفته در چند برنامه فرهنگی و ادبی در شهرهای فلورانس، رم و میلان شرکت می‌کنند.

محمدخانی-مستور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی شهر کتاب رونمایی و نشست نقد و بررسی ترجمه ایتالیایی رمان «استخوان خوک و دست‌های جذامی» نوشته‌ی مصطفی مستور که به همت انتشارات پونته ۳۳ منتشر شده است در روز شنبه ۲۶ شهریور در کتابخانه‌ ناردینی شهر فلورانس برگزار می‌شود و خانم فلیچتا فرارو درباره‌ی این اثر سخن می‌گوید.

همچنین در نشستی در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور در محل فروشگاه کتاب شرق‌شناسی رم و با حضور مترجم کتاب، خانم بیانکا ماریا فیلیپینی و منتقد و روزنامه‌نگار آشنا با ادبیات ایران، خانم آنتونلا ساکِتی درباره‌ی این کتاب بحث و گفت‌و‌گو می‌شود و آخرین برنامه معرفی کتاب در محل کتابخانه آزالایی شهر میلان است که با سخنرانی خانم سارا حجازی، پژوهشگر ایرانی مقیم ایتالیا و استاد دانشگاه تورین، برگزار خواهد شد.

علی‌اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهرکتاب، در ادامه فعالیت‌های شهرکتاب با مراکز فرهنگی و علمی ایتالیا، دیداری با مدیران مرکز دانته‌شناسی فلورانس و ایران‌شناسان این شهر دارد و در نشست مقدماتی برگزاری همایش «سفرهای روحانی» (بررسی تطبیقی آثار دانته با سنایی، عطار و مولوی) که قرار است در ایران و ایتالیا برگزار شود، شرکت می‌کند.

محمدخانی و مستور در شهر رم دیداری با ایران‌شناسان و شرق‌شناسان دارند و قرار است گفت‌و‌گوهایی با رسانه‌های ایتالیایی درباره‌ی ادبیات معاصر فارسی و ادبیات ایران و ایتالیا در عرصه تطبیقی داشته باشند. بحثی درباره‌ی داستان کوتاه فارسی در سه‌ دهه‌ی اخیر در ایران و معرفی ۲۰ داستان کوتاه برای ترجمه به ایتالیایی از جمله برنامه‌های این سفر است.

کد خبر 145514
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز