سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: وعده وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بهره‌برداری از 2 هزار مدرسه جدید در کشور تا اول مهر‌ماه امسال عملی نمی‌شود، زیرا مجموع پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش تا مهر‌ماه یک‌هزار و 835 پروژه است.

کلاس

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری مبنی بر اینکه حاجی‌بابایی پیش از این بارها وعده داده که
2 هزار مدرسه جدید در کشور تا اول مهر‌ماه امسال افتتاح می‌شود، گفت: هیچگاه سخنی از افتتاح 2 هزار مدرسه جدید تا اول مهر‌ماه 90 مطرح نشده‌است. مرتضی رئیسی با بیان اینکه احتمالا منظور وزیر آموزش و پرورش کل پروژه‌های عمرانی بوده، اظهار کرد: یک‌هزار و 835 پروژه عمرانی در 6 ماه نخست امسال تا اول مهر تحویل آموزش و پرورش می‌شود که شامل مدارس جدید، جایگزین و مقاوم‌‌سازی فضاهای ورزشی، پرورشی، هنرستان‌ها و خوابگاه‌هاست.

وعده‌ای که هرگز عملی نشد

وزیر آموزش و پرورش مرداد‌ماه امسال گفت: امسال «استثنایی‌‌ترین» سال آموزش و پرورش در مدرسه‌سازی است و 2 هزار مدرسه جدید تا اول مهر 90 افتتاح می‌شود. به‌نظر می‌رسد بخشی از اخباری که مسئولان اعلام می‌کنند عمدا یا سهوا اشتباه است و بیشتر جنبه تبلیغی دارد، گواه این ادعا خبر مربوط به افتتاح 2هزار مدرسه جدید به نقل از وزیر آموزش و پرورش در سایت رسمی این وزارتخانه است:‌ «2‌هزار مدرسه تا اول مهر به بهره‌برداری می‌رسد.»

تجهیزاتی که استاندارد نیست

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش همشهری درباره وضعیت استاندارد نبودن تجهیزات گرمایشی مدارس اعلام کرد: سال 89 با کمک مجلس شورای اسلامی ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این موضوع اختصاص یافت. سال گذشته 28میلیارد تومان اعتبار استانی بوده که امسال این اعتبار ملی شده و با 4 میلیارد تومان کاهش، به 24 میلیارد تومان رسیده است.

نیمه کاره ماندن مدارس

وی در پاسخ به پرسش همشهری درباره نیمه کاره رها شدن برخی پروژه‌های مدرسه‌سازی‌ در کشور مانند دبیرستان شهید مدنی در منطقه یک تهران گفت: برخی پروژه‌ها مشکلاتی از جمله تامین اعتبار دارند که رفع شده و به‌زودی شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها خواهیم بود.

وی در واکنش به اینکه نیمه‌کاره رها شدن پروژه‌های مدرسه‌سازی‌ آن هم در پایتخت مناسب نیست، وعده داد که این پروژه‌ها از وضعیت بلاتکلیفی خارج شوند. البته مسئولان آموزش و پرورش مدعی هستند که بودجه عمرانی وزارت آموزش و پرورش نسبت به سال‌های پیش چندبرابر شده اما شاهد نیمه کاره رها شدن برخی پروژه‌ها در پایتخت هستیم.

کد خبر 145553
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز