گروه شهری: معاون آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

از 5 هزار و 324 عابر پیاده‌ای که بر اثر تصادفات رانندگی در سال 89 کشته شدند، حدود یک سوم آنها یعنی یک هزار و 723 نفر را کودکان زیر 10 سال از جمله دانش‌آموزان ابتدایی تشکیل می‌دادند.
شهرام جباری زادگان با اشاره به اینکه کودکان با توجه به ویژگی‌های جسمی و ذهنی در معرض تهدید حوادث و سوانح ترافیکی هستند، اظهار کرد: نه تنها کودکان بلکه والدین آنها باید در این ارتباط آموزش‌های لازم را فرا بگیرند، ضمن اینکه رانندگان نیز نسبت به این عزیزان می‌بایست توجه کامل داشته باشند.

وی گفت: در قالب برنامه‌های مختلفی که پیش‌بینی شده از جمله توزیع 100 هزار جلد کتاب الفبای ترافیک به همراه لوح فشرده حاوی کارتون‌های آموزشی به معاونت‌های ترافیک شهرداری‌های مناطق به‌منظور اهدا به تمام دانش‌آموزان کلاس اولی این مهم مورد توجه قرار گرفته است. معاون آموزش سازمان ترافیک اجرای طرح پلیس مدرسه با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی را از دیگر اقدامات تدارک دیده شده عنوان کرد و افزود: به این منظور 4 هزار دست جلیقه پلیس مدرسه و 4 هزار عدد پرچم پلیس مدرسه برای 2 هزار مدرسه ابتدایی شهر تهران آماده شده و در اختیار معاونت‌های ترافیک شهرداری‌های مناطق قرار گرفته است. جباری زادگان در توضیح برخی نکات ایمنی به‌منظور مراقبت از کودکان اظهار کرد: شاید ساده‌ترین و مؤثرترین اقدام هنگام حرکت در معابر گرفتن دست کودکان باشد اما رعایت قوانین و مقررات موجب می‌شود کودکان نکات آموزشی را از بزرگسالان فرا گیرند.

کد خبر 146482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز