همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به فعالیت های حوزه حمل و نقل شهرداری تهران در ایام نوروز گفت: 2500 دستگاه تاکسی شامل 2 هزار تاکسی عادی و 500 دستگاه ون، هم اکنون بصورت فوق‌العاده در حال خدمت رسانی به شهروندان هستند.

سید جعفری تشکری

مهندس سیدجعفرتشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار تهران سما ضمن بیان این مطلب، خلوتی شهر و کاهش تردد خودروها در ایام نوروز را فرصت مناسبی برای اجرای برخی عملیات در حوزه ترافیکی دانست و اظهار داشت: کار ساماندهی، بازسازی، تجهیز و رفع نقص مسیر بیش از 100 کیلومتری اتوبوس‌های بی آر تی که در طول سال دچار نواقصی شده‌اند، همزمان با شروع تعطیلات نوروزی آغاز شده و همچنان در حال اجراست.

وی افزود: 5 مرکز معاینه فنی خودرو ، مراکز بیهقی، نیایش، سراج، الغدیرو خاوران هم اکنون در تعطیلات نوروز به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می‌دهند همچنین 10 هزار کارت ایمنی که دربیرنده 10 توصیه ایمنی است، به شهروندانی که به آن مراکز مراجعه می کنند اهدا می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری به افزایش قابل توجه مسافران در پایانه‌های شرق، غرب، جنوب و بیهقی اشاره کرد و ادامه داد: 7 هزار دستگاه اتوبوس به صورت شبانه روزی با تعویض راننده، مشغول جابه جایی مسافران نوروزی هستند.

تشکری افزود: 2500 دستگاه تاکسی، علاوه بر سرویس های معمولی در این روزها خدمات رسانی انجام می دهند همچنین برای جلوگیری از بروز مشکلاتی در این خصوص، برای مرخصی عیدانه رانندگان تاکسی برنامه ریزی ویژه‌ای انجام شده است.

وی ادامه داد: تعمیر و تعویض تابلوها،علائم و چراغ ‌ای راهنمایی و رانندگی و همچنین خط کشی معابر و رنگ آمیزی گاردریل‌ها، با استفاده از رنگ‌های گرم که ماندگاری بیشتری دارند، نیز هم اکنون در معابر و شریان‌های بزرگراهی تهران در حال اجراست.

تشکری همچنین به دایر بودن واحدهای صدور آرم ترافیک در نوروز اشاره کرد و گفت: به غیر از 3 روز ابتدایی سال، واحدهای صدور آرم ترافیک به صورت کشیک، فعالیت خود را آغاز کردند تا پذیرفته شدگان در ثبت نام آرم، مشکلی برای دریافت آرم‌های خود نداشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به اجرای برخی اقدامات در حوزه آموزشی، ویژه ایام نوروز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 200 هزار حلقه لوح فشرده، شامل توصیه های ایمنی و نکات آموزشی در حوزه رفت و آمد برون شهری در قالب طنز و با همکاری گروه برنامه رادیویی جمعه ایرانی، در مبادی ورودی و خروجی شهر تهران با همکاری پلیس راهور در اختیار خودروها قرار می‌گیرد همچنین 200 هزار جلد کتابچه، شامل 10 توصیه ایمنی برای سفرهای نوروزی، به همراه لوح فشرده به مسافران اهدا می‌شود.

وی افزود: دراولین ساعات روز یکم فروردین ماه نیز، به کودکان مسافر در مترو و خطوط بی آر تی، هدایای ترافیکی اهدا شد.

کد خبر 164367
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز