در روزی که کی‌روش اکثر بازیکنانش را محک زد، تیم ملی ایران موفق شد فلسطین را با نتیجه 7 بر صفر شکست دهد و آماده بازی با بحرین در مرحله مقدماتی جام جهانی شود.

فوتبال

سرمربی پرتغالی در این بازی بر خلاف انتظار، ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره را به زمین فرستاد. این نخستین باری بود که او فرصت پیدا کرد برخی از بازیکنان ذخیره‌اش را در ترکیب اصلی محک بزند. بدین‌ترتیب علیرضا حقیقی درون دروازه قرار گرفت، پژمان منتظری در کنار مازیار زارع که پست تخصصی‌اش هافبک دفاعی است، دو مدافع میانی تیم ملی بودند و حاج‌صفی و ماهینی در دو سمت خط دفاع قرار داشتند. مثلث خط میانی را مثل بازی با قطر نکونام، تیموریان و کریمی تشکیل داده بودند. خط حمله اما ترکیب جدیدی داشت که شامل میداوودی و خلعتبری در کناره‌ها و محمد قاضی در نوک حمله می‌شد.

بازی با حملات ایران شروع شد و تیم فلسطین مطابق انتظار ضعیف‌تر از آن بود که بتواند دروازه حقیقی را تهدید کند. بدین‌ترتیب بازی در نیمه اول کاملا در زمین تیم میهمان دنبال شد. بازیکنان تیم ملی اما با وجود یکطرفه‌بودن بازی در گلزنی ناموفق بودند. میدواوودی، آندو، کریمی، قاضی و خلعتبری فرصت‌های خوبی را از دست دادند و به‌نظر می‌رسید بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان برسد ولی در نخستین دقیقه وقت اضافه قاضی موفق شد طلسم دروازه میهمان را بشکند.

او سانتر کوتاه خلعتبری، همبازی سابقش در ذوب‌آهن را با ضربه سری دقیق به گوشه دروازه فرستاد. در این نیمه بازیکنان تیم ملی به‌خوبی همدیگر را پیدا می‌کردند و سرعت بازی هم بالا بود ولی مشکل گلزنی که در بازی‌های قبلی وجود داشت در این نیمه هم پابرجا بود.

باران گل

تیم ملی ایران نیمه دوم را با 6 تعویض شروع کرد. کی‌روش به جز 4‌مدافع و نکونام، سایر بازیکنان را از ترکیب خارج کرد و گردان، پژمان نوری، جباری، کاظمیان، رضایی و انصاری فرد به زمین رفتند.

در این نیمه به‌نظر می‌رسید بازیکنان فلسطین تحلیل رفته‌اند و دروازه این تیم با هر حمله ایران تهدید می‌شد. در دقیقه‌49 انصاری‌فرد پاس خوب ماهینی را تبدیل به گل دوم کرد. 6‌دقیقه بعد فرار کاظمیان منجر به یک پنالتی شد که نکونام آن را به گل تبدیل کرد. کاظمیان گل چهارم را خودش زد. در دقیقه‌58 اوت دستی بلند حاج‌صفی بدون دخالت بازیکنان میهمان به مهاجم پرسپولیس رسید تا دروازه خالی را از شش‌قدمی باز کند. یک دقیقه بعد منتظری موفق شد کرنر جباری را با ضربه سر وارد دروازه کند و بدین‌ترتیب تیم ملی در 10دقیقه توفانی به 4‌گل رسید.

کی‌روش در دقیقه‌64 هفتمین تعویض را انجام داد و محسن مسلمان را به جای نکونام به زمین فرستاد تا بازوبند به نوری برسد. حملات تیم ملی پس از این هم ادامه داشت و کاظمیان 2 موقعیت خوب را از دست داد. سرانجام گل ششم در دقیقه‌70 به ثمر رسید. شوت از راه دور نوری با توجه به خروج دروازه‌بان فلسطین به گوشه دروازه رفت.

در دقیقه‌88 کاظمیان یک بار دیگر موفق شد به پشت مدافعان حریف فرار کند و این بار هم دروازه‌بان فلسطین او را سرنگون کرد تا با دریافت کارت زرد دوم اخراج شود. کاظمیان خودش پشت توپ ایستاد تا دومین گلش در این بازی را بزند و پس از سال‌ها بازگشت خوبی به تیم ملی داشته باشد.این هفتمین و آخرین گل تیم ملی بود تا بازیکنان تیم ملی با روحیه خوبی آماده بازی سه‌شنبه هفته آینده با بحرین شوند.

کد خبر 147685
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز