شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیانوش غریب پور متولد سال ۱۳۴۸ است.

او فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنر و به عنوان طراح گرافیک، تصویرگر و مدیر هنری شهرت دارد.

غریب‌پور از سال ۶۸ فعالیت خود را در زمینه تصویرگری مطبوعات و ادبیات کودک آغاز کرد و جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی به‌دست آورد.

عضو هیأت بنیانگذار و دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی ایران، مدیر هنری نشرافق و کانون فرهنگی‌هنری نی‌داوود و عضو هیأت مدیره انجمن طراحان پوستر تئاتر ایران در کارنامه فعالیت‌هایش به چشم می‌خورند.

او نایب رئیس هیأت مدیره و سخنگوی انجمن تصویرگران کتاب کودک در فاصله سال‌های ۸۴ تا ۸۶ نیز بوده است.

غریب پور از سال ۷۳ تمرکز خود را به حوزه گرافیک، به‌خصوص کتاب و آلبو‌م‌های موسیقی معطوف کرده و به تدریس در دانشگاه و مدارس گرافیکی در زمینه تصویرگری و گرافیک دیزاین می‌پردازد.

خودش گفته است:"خیلی خاموش و اهل سر و صدا نیستم. از سال 68 با ناشران موسیقی کار کردم. دوره اول را بیشتر با انتشارات رنگین کمان برای آلبوم موسیقی کودکان کار کردم که شامل کتابچه و روی جلد آلبوم موسیقی بود. از سال 69 به بعد روی جلد آلبوم‌های موسیقی با انتشارات مختلف را کار کرده‌ام و به تبع آن زمان و به دلیل گرایشات شخصی با تکنیک‌های آکریلیک و گوآش و مداد رنگی کار را اجرا می‌کردم و بعد از آن هم با آمدن کامپیوترها همان فضای تصویرسازی خودم را با تکنیک‌های دیجیتال ادامه دادم".

کد خبر 147809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز