گروه حوادث: مسافر اتوبوس واحد وقتی با اعتراض جوان 19ساله روبه‌رو شد یکی از میله‌های اتوبوس را کند و حادثه خونینی را رقم زد. بعدازظهر چهارشنبه، 13مهرماه امسال، مسافرانی که سوار یکی از اتوبوس‌های شرکت واحد بودند، در میدان آزادی با صحنه وحشتناکی روبه‌رو شدند.

حوادث

مرد 36ساله‌ای با کندن یکی از میله‌های داخل اتوبوس، به سمت جوان 19ساله‌ای حمله کرد و ضربه محکمی به سرش زد. جوان 19ساله نقش زمین شد و شاهدان با دیدن این صحنه ماجرا را به پلیس اطلاع دادند. مرد مهاجم که عصبانی به‌نظر می‌رسید میله آهنی را به گوشه‌ای پرت کرد و پا به فرار گذاشت اما فردی که همراه جوان مجروح بود به طرف او دوید و با گرفتن پیراهنش مانع از فرار وی شد. در همین هنگام ماموران گشت کلانتری آزادی سر رسیدند و به این ترتیب مرد مهاجم دستگیر شد.

ماجرا چه بود؟

با انتقال جوان مجروح به بیمارستان، مرد مهاجم نیز به به کلانتری منتقل و رسیدگی به این پرونده در شعبه دوازدهم بازپرسی در دادسرای ناحیه 5 تهران شروع شد. بازپرس منافی‌آذر در نخستین مرحله از تحقیقات، دستور احضار شاهدان حادثه را صادر کرد. بررسی اظهارات این افراد نشان می‌داد که روز حادثه، متهم در داخل اتوبوس برای یکی از مسافران زن مزاحمت ایجاد کرده و وقتی با اعتراض جوان 19ساله روبه‌رو شده، با او درگیر شده و بعد از کندن یکی از میله‌های اتوبوس به سر او ضربه زده است.

یکی از شاهدان که دوست جوان مجروح است، در تشریح ماجرا گفت: در چهارراه ولیعصر(عج) با دوستم ناصر سوار اتوبوس شدیم. داخل اتوبوس مردی را دیدیم که برای یکی از زنان مزاحمت ایجاد می‌کرد. ناصر به او تذکر داد اما ناگهان مرد مزاحم شروع به فحاشی کرد و بین آنها درگیری ایجاد شد. نهایتا با دخالت مردم درگیری پایان یافت و آنها آرام شدند اما در میدان آزادی وقتی از اتوبوس پیاده شدیم ناگهان همان مرد را دیدم که یکی از میله‌های اتوبوس را کند و با حمله به ناصر، ضربه محکمی به سرش زد. وقتی دیدم متهم در حال فرار است به سرعت به سمتش دویدم و او را گرفتم، همان موقع هم ماموران گشت رسیدند و او دستگیر شد.

این جوان ادامه داد: پس از آن به سمت ناصر برگشتم اما او بیهوش بود و خون زیادی از سرش رفته بود. خیلی ترسیده بودم. وقتی اورژانس رسید او را به بیمارستان انتقال دادیم و فورا با پدر ناصر تماس گرفتم. او خودش را به بیمارستان رساند و پس از آن به کلانتری و دادسرا رفت تا به طرح شکایت بپردازد.بازپرس با توجه به اظهارات شاهدان به بازجویی از متهم پرداخت. مرد مهاجم در بازجویی‌ها گفت: در آن لحظه من عصبانی شده بودم و با کندن میله اتوبوس به سمت پسرجوان حمله کردم. آن‌قدر عصبانی بودم که نفهمیدم چه شد که ضربه محکمی به سرش زدم.

تخلیه قسمتی از مغز آسیب‌دیده

در حالی که تحقیقات درخصوص پرونده ادامه دارد، پدر جوان مجروح در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درباره وضعیت پسرش گفت: پسر 19ساله‌ام ناصر، دانشجوی رشته الکترونیک است. مادرش هر روز گریه می‌کند و من هم به شدت نگران وضعیت او هستم. او ادامه می‌دهد: پس از اینکه پسرم به بیمارستان منتقل شد در قسمت آی‌سی‌یو بستری شد و 3بار تحت عمل جراحی قرار گرفت. یکی از رگ‌های مغزش پاره شده بود و با باز‌کردن جمجمه‌‌اش قسمتی از مغز آسیب دیده‌‌اش را تخلیه کرده‌اند.

همچنین سطح هوشیاری‌‌اش کاهش یافته و اصلا نمی‌تواند صحبت کند. پزشکان می‌گویند قسمتی از مغزش که مربوط به تکلم و صحبت‌کردن است آسیب‌دیده به‌طوری‌که برای ارتباط برقرار‌کردن حرف‌هایش را روی کاغذ می‌نویسد و در نوشتن کلمات هم مشکل دارد. وی ادامه می‌دهد: پزشکان می‌گویند عمل با موفقیت انجام شده اما احتمال عفونت زیاد است. او اکنون در بخش عمومی بستری است. من و بستگانم مرتب برای سلامتی‌‌اش دعا می‌کنیم تا دوباره هوشیاری‌‌اش را به دست آورد و بتواند صحبت کند. من تا آخر پیگیر این پرونده هستم تا چنین افرادی به سزای اعمالشان برسند.

کد خبر 148634
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز