گروه حوادث: راننده تاکسی برای جلوگیری از فرار سارق خودروی خود، از باربند ماشین آویزان شد و بعد از چند کیلومتر دست و پنجه نرم کردن با خطر مرگ، توانست با کمک سرنشینان یک دستگاه وانت، جوان سارق را دستگیر کند.

متهم

ساعت 2:30 بامداد 6 مهرماه، یک راننده تاکسی سرگرم تنظیم باد لاستیک‌های خودرو‌اش در غرب تهران بود که ناگهان متوجه شد خودرواش در حال حرکت کردن است. او وقتی نگاهی به داخل ماشین انداخت، پسر جوانی را دید که پشت فرمان تاکسی نشسته و قصد سرقت آن را دارد. برای همین فریاد زنان به طرف خودرواش دوید و درحالی‌که باربند روی سقف تاکسی را محکم گرفته بود، از آن آویزان شد. سارق جوان بدون اینکه توجهی به فریادهای راننده کند، با سرعت به سمت میدان آزادی حرکت کرد و این در حالی بود که راننده همچنان از باربند ماشین آویزان بود. در همین هنگام راننده وانتی که از آن حوالی عبور می‌کرد متوجه ماجرا شد و به تعقیب تاکسی پرداخت.

جوان سارق برای اینکه صاحب ماشین باربند را رها کند با سرعتی سرسام آور به سمت زیرگذر میدان آزادی رفت و ناگهان پایش را روی پدال ترمز گذاشت اما مالباخته باربند را محکم گرفته بود و همین مسئله باعث شد تا به خیابان پرتاب نشود. سارق تاکسی وقتی دید راننده قصد ندارد باربند را رها کند و از طرفی خودروی نیسان هم در تعقیب اوست به راهش ادامه داد و وقتی به خیابانی خلوت رسید بار دیگر تصمیم گرفت ناگهانی ترمز کند اما این بار هم راننده باربند را رها نکرد. مرد جوان که حسابی عصبانی شده بود، از ماشین پیاده شد تا صاحب تاکسی را مورد ضرب و شتم قرار دهد اما در همین هنگام وانتی که در تعقیب او بود وارد خیابان شد و بعد از توقف در نزدیکی تاکسی، 4 مرد از داخل آن پیاده شدند.

جوان سارق با دیدن این صحنه با پای پیاده شروع به فرار کرد و برای مخفی شدن از دید سرنشینان وانت، از دیوار خانه‌ای که در آن نزدیکی بود بالا رفت و به داخل حیاط پرید. سرنشینان وانت هم که متوجه ماجرا شده بودند، بعد از کوبیدن در خانه، وارد حیاط شدند و سارق جوان را در مقابل چشمان صاحبخانه و همسایه‌ها دستگیر کردند. آنها سپس ماجرا را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند و سارق دستگیر شده را به پشت وانت انداختند تا نتواند فرار کند. با حضور پلیس در محل، راننده تاکسی که به‌خاطر سرعت زیاد ماشین و ترمزهای ناگهانی جوان سارق از ناحیه دست و صورت به‌شدت زخمی شده بود به بیمارستان و جوان سارق نیز به کلانتری انتقال یافت. چند ساعت بعد، وقتی متهم دستگیر شده در شعبه 6 دادسرای ناحیه 18 تهران مقابل بازپرس جعفری نسب قرار گرفت، گفت:

مدت هاست که به مخدر شیشه اعتیاد دارم و در زمان حادثه در خیابان قدم می‌زدم که دیدم راننده یک تاکسی سمند در حال تنظیم باد لاستیک ماشینش است. وضعیت روحی و روانی خوبی نداشتم و یک لحظه وسوسه شدم که تاکسی را سرقت کنم. برای همین پشت فرمان نشستم و آن را دزدیدم که چند دقیقه بعد متوجه شدم سرنشینان یک وانت نیسان در تعقیب من هستند. باور کنید تا آن لحظه من متوجه راننده تاکسی که از باربند آویزان بود نشده بودم و فقط می‌خواستم با تاکسی به خانه‌ام برگردم.

بعد از اعترافات این مرد ماموران متوجه شدند که او پیش از این هم با همین شگرد دست به سرقت خودروهای دیگری زده بود. با شناسایی مالباخته‌ها، متهم در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و مشخص شد که او یک دزد حرفه‌ای است که پیش از این هم بارها به اتهام کیف قاپی، آدم‌ربایی، زورگیری و سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. سرهنگ اسدی رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: از آنجا که احتمال دارد مرد جوان سرقت‌های متعددی را رقم زده باشد، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به پایگاه پنجم یا دادسرای ناحیه 18 تهران مراجعه کنند.

کد خبر 149025
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز