لس‌آنجلس: دانشمندان بعد از یک تحقیق جالب به این نتیجه رسیده‌اند که داستان‌های مربوط به برخوردهای نزدیک با موجودات فضایی تنها در خواب شکل گرفته‌اند.

محققان مرکز تحقیقات تجربه خارج از بدن در لس‌آنجلس به‌منظور دستیابی به این نتایج، رفتار 20 داوطلب را در زمانی که از خواب بیدار می‌شدند و به سطح هوشیاری کامل ذهنی می‌رسیدند رصد کردند. این دانشمندان اظهار داشتند: رویارویی با بیگانگان در حقیقت محصول تصورات ذهنی ماست. زمانی که افراد در طول شب تصور می‌کنند با بیگانگان فضایی تماس دارند در حقیقت نمی‌دانند که در خواب مرحله REM هستند و در یک تجربه فراحسی زندگی می‌کنند.

تولید برق با پیاده روی

لندن: یک شرکت انگلیسی قصد دارد با ساخت نوعی موزاییک کربنی انرژی گام‌های افراد را ذخیره کند. موزاییک‌های پاوگن که توسط شرکتی در لندن طراحی شده، قرار است در مناطق دارای ترافیک بالای رفت‌وآمد عابران پیاده مورد استفاده قرار بگیرد و انرژی جنبشی گام‌های افراد را به نیروی الکتریسیته قابل ذخیره در باتری‌هایی از جنس لیتیوم تبدیل کند. گفتنی است از این نیرو می‌توان برای روشن کردن چراغ‌های خیابان، نمایشگرها، بلندگوها، علائم و تابلوهای تبلیغاتی استفاده کرد. این شرکت نخستین سفارش تولید خود را برای محل المپیک ۲۰۱۲ لندن دریافت کرده است.

هتل شور

بولیوی: تمام وسایل هتلی در بولیوی از نمک تشکیل شده است. این هتل در دریاچه نمک در مرکز بولیوی احداث شده و تمام وسایل آن یا از دانه‌های ریز نمک هستند یا با سنگ‌های نمکی ساخته شده‌اند. به‌طور نمونه تمام دیوارهای هتل، مبل‌‌ها، پایه‌های تخت و... از سنگ‌های نمک ساخته شده‌اند. با این توصیف باید گفت هر شب اقامت در این هتل 84یورو (120دلار) هزینه دارد. یکی از راهنما‌های تورهای گردشگری می‌گوید: وقتی مسافران همراه من به این هتل رسیدند در کمال تعجب دیدم که بسیاری از آنها مشغول چشیدن مزه وسایل هتل هستند.

مرد درختی

لس آنجلس: امدادگران در پی گزارش‌هایی مبنی بر شنیدن جیغ‌هایی ممتد در یکی از مناطق جنگلی تپه‌های لاگونای لس‌آنجلس مردی را یافتند که تا سینه در تنه خالی درختی فرو رفته و‌گیر کرده بود. به این ترتیب حدود 90 دقیقه طول کشید تا امدادگران توانستند مرد آمریکایی را از تنه توخالی درختی که نزدیک 130 سانتی متر در زمین ریشه دوانده بود نجات دهند. گفتنی است این مرد اگرچه صدمه جدی ندیده بود اما برای صدمه‌دیدن درخت اظهار ناراحتی می‌کرد. رئیس گروه نجات آتش‌نشانی در این باره گفت: ما هیچ اطلاعی از اینکه چرا این مرد تصمیم به ورود به حفره موجود در تنه درخت گرفته است، نداریم.

کد خبر 149653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز