سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹
۰ نفر

ویلنیوس: در پایتخت لیتوانی قبرستانی وجود دارد که زیرسنگ‌‌‌قبر‌های آن حیوانات‌خانگی شامل انواع پرنده، همستر، سگ و گربه دفن شده‌اند. این گورستان مخفی که تا چندی پیش مقامات این کشور از وجود آن خبر نداشتند داخل یک جنگل قرار دارد و اغلب سنگ‌قبر‌های آن منقش به تصویر حیوانات است.

pet

با وجود این به‌محض اینکه پلیس گزارش‌هایی مبنی بر وجود چنین مکانی دریافت کرد، مقامات محیط‌زیست لیتوانی در اعتراض به تخریب جنگل خواستار از بین بردن این گورستان شدند؛ در مقابل مدافعان حقوق حیوانات نیز مدعی شدند که در حال رایزنی با مسئولان هستند تا از این اقدام جلوگیری کنند.

خراب شدن بزرگ‌ترین پازل

لندن: آقای جان‌دیسون انگلیسی توانسته بود بزرگ‌ترین پازل دنیا را با صرف 342‌ساعت،‌کامل کند اما درست هنگامی که قصد داشت این پازل 32‌هزار تکه‌ای را به دیوار تکیه دهد و از آن عکس بگیرد نیمی از آن فرو ریخت. وی در یک لحظه تصور کرد انتظار 4ماهه‌اش بیهوده بوده است. با وجود این دیسون 70ساله توانست از یکپارچه‌بودن تکه‌های خراب شده استفاده کند. وی دوباره 50 ساعت وقت صرف کرد تا سرگرمی خود به ابعاد 2×4متر را کامل و نام خود را در کتاب گینس ثبت کند. پیش از این نیز دیسون پازلی 18‌هزار تکه‌ای را کامل کرده بود.

ورود بی‌اجازه

اورگون: مردی بدون اجازه صاحبخانه وارد خانه‌ای در ایالت اورگون آمریکا شد تا تلویزیون نگاه کند. جیسون‌باستروم 32ساله پس از اینکه توسط پلیس دستگیر شد، به ماموران گفت: روی حصیری که جلوی در‌ ورودی خانه گذاشته بودند نوشته شده بود «خوش آمدید» و من هم فقط می‌خواستم تلویزیون نگاه کنم. گفتنی است پس از ورود این مرد به خانه، یکی از اعضای خانواده صدای بلند تلویزیون را از اتاق می‌شنود و با دیدن وی حسابی شوکه می‌شود و با پلیس تماس می‌گیرد. گفتنی است انگیزه اصلی این فرد مزاحم همچنان نامعلوم است اما به گفته پلیس ممکن است وی تحت‌تأثیر مواد‌مخدر دست به این کار زده باشد.

آبکی‌ترین اثر هنری

پکن: مشتری‌های رستورانی در چین در حالی غذای خود را می‌خوردند که آب فشار قوی از چند جهت به سمت آنها هجوم می‌آورد. در واقع این مشتری‌ها داوطلب‌هایی بودند که هنرمند چینی آقای ژان‌لیااویان برای خلق اثر هنری خود انتخاب کرده بود. آنها باید بدون توجه به فشار آب، غذا می‌خوردند و با هم صحبت می‌کردند. هر چند به‌نظر بسیاری این آبکی‌ترین اثر هنری است که تا به حال خلق شده است اما خود این هنرمند در مورد پیام اثرش با نام تایتانیک می‌گوید: ما باید در تلاطم رویداد‌های ناگوار یا بلایای طبیعی به جریان زندگی باز ‌گردیم.

کد خبر 150113
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز