سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۰
۰ نفر

ناصر امانی* در خبرها آمده بود که شهردار تهران، در اقدامی بی‌نظیر در تاریخ بلدیه ایران، علیه سفارت کشور انگلیس در تهران به‌جرم قلع و قمع درختان باغ قلهک اعلام جرم کرده و دستور داده است تا پرونده جهت رسیدگی به قوه قضاییه ارسال شود.

این اقدام به‌دلیل سابقه تاریخی روابط ایران و انگلیس که تا زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی همیشه یکطرفه و در جهت منافع سلطه‌جویانه بریتانیا بوده، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

صرف‌نظر از ماهیت حقوقی و قضایی این اقدام، اعلام جرم مستند و مشهود علیه دولتی که مدعی حمایت از محیط‌زیست و فراتر از آن حقوق بشر است حرکتی است افشاگرانه و رسواکننده که پرده از نقاب تزویر و مکر و حیله روباهی پیر برداشته و تجاوزگری و عدم‌پایبندی دولت انگلیس به مقررات کشور میزبان را نشان می‌دهد.

دولتی که ملکی را اجاره می‌کند باید امانتدار بوده و آن‌را با حفظ همه ابعاد دوباره به صاحب اصلی آن برگرداند؛ پس سفارت انگلیس با چه مجوزی دزدانه و شبانه درختان تاریخی باغ قلهک را قطع کرده و به آتش کشیده تا آثار جرم را هم از بین ببرد؟ اینک در آستانه 13 آبان، روز جهانی مبارزه با استکبار یکی دیگر از فرزندان انقلاب و امام اقدامی افشاگرانه علیه ضلعی دیگر از استکبار جهانی را آغاز کرده است. این حرکت مقدس را پاس داشته و به آن افتخار می‌کنیم.

* کارشناس مسائل سیاسی

کد خبر 150121

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز