مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در 220 مدرسه تهران با بیش از 80 هزار دانش‌آموز برگزار شد و دانش‌آموزان با حضور در پای صندوق‌های رأی شهرداران خود را انتخاب کردند.

به گزارش همشهری، محمد مشاری با اعلام خبر آغاز برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات شهردار مدرسه از روز چهارشنبه 11 آبان ماه با‌ مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این طرح با هدف جلب مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان در اداره مدرسه و تمرینی برای اداره جامعه در آینده نه چندان دور و همچنین تعمیق حس مسئولیت‌پذیری در نسل‌های آینده برگزار شد.

مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران سازماندهی حداکثر توانمندی‌های دانش‌آموزان، تقویت روح همکاری گروهی و تقسیم کار جمعی، ‌توجه به ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان و گسترش نشاط و شور در فعالیت‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح شهردار مدرسه ضمن ارائه آموزش‌های پایه شهروندی در سنین نوجوانی و بالابردن آگاهی دانش‌آموزان در زمینه مسائل آموزشی، ترافیک و حمل ونقل، زیست‌محیطی، امور اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، به ‌تحقق زمینه نقش‌پذیری اجتماعی و شناخت بهتر شهر و شیوه‌های اداره آن به‌منظور ایجاد رابطه عاطفی و مسئولانه نسبت به محیط زندگی در بین دانش‌آموزان کمک خواهد کرد.

مشاری افزود: شهرداران مدارس با رای مخفی و مستقیم دانش‌آموزان به‌مدت یک‌سال تحصیلی انتخاب می‌شوند و حیطه اجرایی شهردار مدرسه تا شعاع 500 متری اطراف مدرسه است.

کد خبر 150418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز