همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی فوتبال فهرست اولیه‌ای از مربیان و بازیکنان منتشر کرده که در نهایت از میان آنها بهترین بازیکن و بهترین مربی سال ۲۰۱۱ برگزیده خواهند شد. در این میان یک ترکیب تقریبا کامل از بارسلونا به چشم می‌خورد.

barca

مسعود اوزیل، باستیان شواین‌اشتایگر و توماس مولر بازیکنان آلمانی‌ای هستند که نامشان در فهرست اولیه‌ فیفا برای گزینش بازیکن سال فوتبال جهان در سال جاری (۲۰۱۱) قرار گرفته است.

در فهرست مربیان برگزیده‌ سال ۲۰۱۱ هم نام یورگن کلوپ، سکاندار بوروسیا دورتموند، قهرمان بودندس‌لیگا ۲۰۱۰، و یوآخیم لو، سرمربی تیم ملی آلمان به چشم می‌خورد. سال گذشته خوزه مورینیو  بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۰ لقب گرفت.

به گزارش دویچه‌وله، فیفا فهرست ۲۳ نفره‌ کنونی را که سه‌شنبه (اول نوامبر/ ۱۰ آبان) منتشر شده، روز ۵ دسامبر به سیاهه‌ای متشکل از نام ۳ بازیکن تبدیل می‌کند که یکی از آنان در نشست نهم ژانویه‌ (۲۰۱۲) فدراسیون جهانی فوتبال در ژنو توپ طلایی را دریافت خواهد کرد.

لیونل مسی آرژانتینی، مهاجم ریزنقش بارسا که سال گذشته این عنوان را کسب کرد، در فهرست سال جاری نیز حضور دارد. مهم‌ترین رقیب او کریستیانو رونالدوی پرتغالی، مهاجم رئال مادرید، حریف دیرینه‌ بارسا است که او هم توپ طلایی را در کلکسیون افتخارات خود دارد. کریم بنزما (فرانسه)، ایکر کاسیاس، ژابی آلونسو (هر دو اسپانیا) و مسعود اوزیل (آلمان) هم دیگر هم‌تیمی‌های "کریس رونالدو" هستند که فیفا آنان را برگزیده است.

از مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا و اروپا - بارسا - یک ترکیب تقریبا کامل در لیست ۲۳ نفره‌ فیفا به چشم می‌خورد: پپ گوآردیولا (سرمربی)، اریک آبیدال (فرانسه)، دنی آلوز (برزیل)، سسک فابرگاس، آندرس اینیستا، ژرارد پیکه، داوید ویا، ژاوی (همه از اسپانیا) و لیونل مسی (آرژانتین).

مورینیو- مسی

دیگر بازیکنان حاضر در فهرست:

سرخیو آگرو (آرژانتین/ منچستر سیتی)

ساموئل اتوئو (کامرون/ آنژی ماخاچکالا روسیه)

دیگو فورلان (اروگوئه/ اینترمیلان؛ بهترین بازیکن جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی)

نانی (پرتغال/ اف ث سانتوس)

نیمار (برزیل/ اف ث سانتوس)

وین رونی (انگلیس/ منچستر یونایتد)

وسلی اشنایدر (هلند/ اینترمیلان)

لوئیز سوآرس (اروگوئه/ لیورپول)

فهرست مربیان برتر:

ویسنته دل‌بوسکه (اسپانیا/ تیم ملی اسپانیا)

سر آلکس فرگوسن (اسکاتلند/ منچستر یونایتد)

رودی گارسیا (فرانسه/ لیل)

پپ گوآردیولا (اسپانیا/ بارسلونا)

یورگن کلوپ (آلمان/ بوروسیا دورتموند)

یوآخیم لو (آلمان/ تیم ملی آلمان)

خوزه مورینیو (پرتغال/ رئال مادرید)

اسکار تابارس (اروگوئه/ تیم ملی اروگوئه)

آندره ویلاس بوآس (پرتغال/ چلسی)

آرسن ونگر (فرانسه/ آرسنال)

کد خبر 150144
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز