گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ضمن تشریح برنامه‌های شهرداری تهران در ماه محرم، از اجرای هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر تهران، مراجعه بیش از 13 هزار هیئت مذهبی به نمایشگاه عطر سیب و همچنین برپایی خیمه‌های بزرگ معرفت حسینی در تمامی مناطق شهر تهران خبر داد.

شبیه خوانی

سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های اجرایی شهرداری تهران در دهه اول ماه محرم، تاکید کرد: به‌عنوان مجموعه مدیریت شهری بنا داریم زمینه‌ای ایجاد کنیم تا مردم خودشان هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های فرهنگی را در شهر تهران برگزار کنند و همچنین پیش از آغاز ماه محرم در جلسات سیاستگذاری بنا را بر این گذاشتیم تا به مردم کمک شود تا برنامه‌های خود را بهتر انجام دهند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران افزود: 2 برنامه جدی پیش از ماه محرم و همزمان با ماه محرم برگزار کردیم، نخستین برنامه برگزاری نمایشگاه عطر سیب بود که در این قالب به تکایا، حسینیه‌ها، مساجد، هیئت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی کمک کردیم و اقلام مورد نیاز هیئت‌ها تامین شد.

ایازی در عین حال یادآور شد: وجهی که بابت کمک به هیئت‌ها پیش‌بینی شده در قبال هزینه‌هایی که هیئت‌ها انجام می‌دهند قابل مقایسه نیست و بسیاری از هزینه‌های هیئت‌ها با نذورات مردمی تامین می‌شود اما با وجود این، این فضای معنوی که در این نمایشگاه ایجاد شد بسیار ارزشمند بود. به گفته سخنگوی شهرداری تهران، نزدیک به 13 هزار هیئت مذهبی در نمایشگاه عطر سیب حضور پیدا کردند که از این میان از کمک‌هایی که شهرداری تهران پیش‌بینی کرده بود، استفاده کردند.

وی تبلیغات شهری و هویت بخشی به سیمای بصری متناسب با ایام سوگواری اباعبدالله با شعار «عاشورا، مظهر بیداری» را از دیگر برنامه‌های شهرداری خواند و به شهرنوشت گفت: بیداری اسلامی که در کشورهای مختلف شاهد هستیم برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، به همین دلیل این شعار را مطرح کردیم و در تبلیغات شهری به‌صورت گسترده لحاظ شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با بیان اینکه هیچ برنامه فرهنگی در تمام مناطق شهر به وسعت و عظمت سوگواری امام حسین (ع) صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: درباره هویت‌بخشی به سیمای بصری شهر، فضاسازی تبلیغی شهر را با محوریت پیام عاشورای حسینی و با استفاده از آموزه‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در سطح پرتابل‌ها، بیلبوردها و عرشه‌های پل انجام دادیم و همچنین تلویزیون‌های شهری کلیپ‌های مختلف عاشورایی را پخش می‌کنند.

به گفته ایازی، در تمامی ایستگاه‌های مترو، ایستگاه‌های اتوبوسرانی و پایانه‌ها، اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی‌های شهری و فضاسازی در حدود 1750 بوستان شهر تهران، میادین میوه و تره بار، پارک سوارهای شهر تهران و تمامی فضاهای شهرداری تهران فضاسازی شهر تهران متناسب با ماه محرم صورت گرفته است.

سخنگوی شهرداری تهران همچنین از برپایی 40 نمایش عاشورایی در 40 میدان منتخب شهر تهران با نصب المان‌های عاشورایی خبر داد.معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران همچنین به برنامه مناطق 22 گانه با عنوان خیمه‌های معرفت حسینی اشاره کرد و گفت: خیمه‌های معرفت حسینی با نمایش آثار مختلف فرهنگی و هنری، عرضه کتاب، پاسخ به شبهات مذهبی و برنامه‌هایی در حوزه بیداری اسلامی اجرا می‌شود.

ایازی ادامه داد: در خیمه‌های معرفت حسینی، فضایی عرفانی ایجاد می‌شود تا به سؤالات مورد نیاز جوانان پاسخ داده شود و نمایش‌های فرهنگی و هنری مختلفی اجرا خواهد شد.به گفته سخنگوی شهرداری تهران، در تمامی مناطق 22 گانه شهرداری تهران تمهیدات لازم برای انجام این خیمه‌های معرفت فراهم شده و این ویژه برنامه نیز از روز دوازدهم آذر ماه اجرا خواهد شد.

کد خبر 152926
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز