همشهری آنلاین: خبرنگار معروف آمریکایی گفت: آنچه در سوریه روی می‌دهد نتیجه همدستی سازمان‌های جاسوسی آمریکا (سیا)، (موساد) و سازمان جاسوسی انگلیس و پشتیبانی مالی عربستان، قطر و امارات است.

ویستر ترابلی

واحد مرکزی خبر گزارش داد، پایگاه اینترنتی هفته نامه فلسطینی المنار با اعلام این خبر افزود، وبستر ترابلی گفت: غرب آنچه در توان دارد انجام می‌دهد تا ثبات سوریه را متزلزل کند و غیر نظامیان سوری باید با گروه‌های مرگ و تروریسم کور مقابله کنند. این شیوه سازمان سیا و موساد است.

ترابلی گفت: مردم عادی سوریه از همه قومیت‌ها می گویند تک تیراندازان به سوی آنان تیراندازی می‌کنند. مردم عادی می‌گویند تک تیراندازان تروریست به سوی غیر نظامیان شلیک می‌کنند تا ثبات سوریه را از بین ببرند.

ترابلی افزود: آنچه در سوریه رخ می‌دهد جنگ داخلی نیست بلکه نتیجه اقدامات گروه‌های مرگ و کماندویی تروریستی است، که این شیوه سازمان سیای آمریکاست. آنچه در سوریه روی می‌دهد محصول تلاش مشترک سیا، موساد و سازمان اطلاعات انگلیس با تامین مالی عربستان و امارات و قطر است.

ترابلی گفت: جامعه سوریه بیش از جوامع دیگر در خاورمیانه اهل تسامح است و سوریه تنها مکانی است که مسلمانان و مسیحیان در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: اوضاع در سوریه نمونه همزیستی مسالمت آمیز بین قومیت‌های مختلف است و سیاست آمریکا نابود کردن خاورمیانه است.

کد خبر 153326
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز