یکشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۴
۰ نفر

یزد - محمد خادمی: شاهدیه شهری است کوچک بین شهرهای میبد و یزد که 18سال پیش به شهر تبدیل شد و اکنون حدود 18هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان شاهدیه

 به‌رغم اینکه شهر شاهدیه یکی از شهرهای صنعتی استان یزد به‌شمار می‌رود و واحدهای صنعتی بسیاری را در دل خود جای داده اما اهالی این شهر با کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی و درمانی دست و پنجه نرم می‌‌کنند.

رئیس شورای شهر شاهدیه در این باره گفت: روزانه عده بسیاری از مردم ساکن شهر یزد و حتی شهرستان‌های همجوار برای کسب‌وکار در واحدهای صنعتی به شاهدیه مراجعه می‌کنند اما از امکانات اولیه مانند درمانگاه مجهز، پاسگاه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی، اورژانس و بسیاری امکانات دیگر بی‌‌بهره‌اند. محمد امیرجلیلی افزود: مردم این شهر البته از مشکلات دیگری نیز رنج می‌برند، از جمله می‌توان به استقرار واحدهای صنعتی و دامداری‌ها اشاره کرد. وی گفت: 18سال از تاسیس این شهر می‌گذرد ولی همچنان مردم برای انجام امور روزمره خود با مشکل مواجه هستند و دسترسی به بسیاری از امکانات شهری هنوز برای آنها فراهم نشده است.

وی با اشاره به اینکه دو سوم شهر شاهدیه در هنگام تاسیس حذف و در شهرهای همجوار ادغام شده است، تاکید کرد: شاهدیه نه شهر است نه روستا چراکه نه قوانین شهری در آن پیاده می‌شود و نه نیازهای آن در حد روستاست. وی ادامه داد: نامه‌نگاری‌های بسیاری نیز برای احداث درمانگاه و کلانتری در این شهر با مقامات استان و کشوری انجام داده‌ایم که متأسفانه تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در سفر سوم هیأت دولت جهت احداث کلانتری موضوع را برای وزیر کشور مطرح کردیم و قرار شد زمین احداث کلانتری از سوی شورای شهر تامین شود و کار اجرای بنای کلانتری از سوی مسئولان استان انجام شود اما با وجود اینکه زمین از سوی شورای شهر شاهدیه تهیه شده ولی هنوز برای ساخت و ساز بنای کلانتری اقدامی صورت نگرفته است. شهردار شاهدیه گفت: طرح حریم شهر شاهدیه تهیه و در کمیته فنی استان مطرح شده است و امید می‌رود با توجه ویژه مسئولان فنی استان مشکل حریم این شهر حل شود، که در این صورت حاصل آن شهر سالمی خواهد بود که می‌تواند به‌عنوان الگو برای هزار شهر سطح کشور مطرح باشد.

محمدعلی رحمت‌آبادی با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در ارتباط با سیمای شهری در شهر شاهدیه مورد رضایت ما نیست، افزود: برنامه‌هایی برای سوق دادن شهرداری شاهدیه در بحث سیمای شهری در شورای شهر شاهدیه مصوب شده و با این دید، شهرداری نیز برنامه‌هایی در دست اقدام دارد؛ به‌ویژه در بخش بافت قدیم، زیرا این شهر دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و شهرداری نیز در راستای احیای بافت ارزشمند تاریخی و قدیمی و جلوگیری از حاشیه‌نشینی اقدامات وسیعی را انجام داده است. وی درباره اینکه 40درصد از وسعت شهر شاهدیه زمین‌های متعلق به دولت است، گفت: متأسفانه در حفظ و نگهداری و جلوگیری از تخلیه نخاله در این زمین‌ها با مشکلات زیادی مواجه هستیم، شهردار شاهدیه خاطرنشان کرد: انتظار مردم و به تبع آن شهرداری شاهدیه از مسئولان استان به‌ویژه استاندار یزد این است که با توجه به سیاست دولت و نظام مبنی بر جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اینکه مقرر شده در کنار شهرهای بزرگ، شهرهای کوچکی احداث شود، توجه ویژه‌ای به نیازهای مردم این منطقه شود.

رحمت‌آبادی مهم‌ترین مشکلات ساکنان این منطقه را عدم‌وجود مراکز درمانی مناسب و دفاتر راهنمایی و رانندگی و پاسگاه نیروی انتظامی برشمرد و گفت: شهر شاهدیه با این تعداد جمعیت هنوز در بحث امنیت که لازمه سرمایه‌گذاری است با مشکل مواجه بوده و در بحث بهداشت نیز فقط به 2درمانگاه که آن هم 2واحد مسکونی است و هم‌اکنون از آن استفاده بهداشتی می‌شود، اکتفا شده و به‌رغم پیگیری‌های متعددی که در 3 دوره شورای شهر شده، متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

کد خبر 153450

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز