گروه شهری: شهرداری تهران با تشکیل بانک اطلاعات شهری یکپارچه، افقی جدید در موضوع مدیریت واحد شهری مطرح کرده است.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در جلسه دیروز شورای شهر افق دیگری در موضوع مدیریت واحد شهری توسط شهرداری تهران مطرح شد، گفت: شهرداری مطالعات خوبی در زمینه تحقق مدیریت واحد شهری انجام داده و به‌عنوان یک خط شکن در تغییر نوع نگاه به مدیریت شهری اقدام کرده که این اتفاقی خجسته است. وی توضیح داد: براساس این افق جدید که تحقق آن محتمل‌تر است به‌جای واگذاری تمام مسئولیت‌ها به شهرداری‌ها، با هماهنگی همه سازمان‌ها و نهادها برای مدیریت مناسب شهر بانک اطلاعاتی یکپارچه‌ای شکل می‌گیرد که خروجی کارکرد مدیریت‌هایش با هم هماهنگ خواهند بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: براساس قانون قرار بود 24 مسئولیت نظیر امور آب، برق، گاز، مخابرات، بهداشت و...از دولت به شهرداری‌ها واگذار شود تا مدیریتی پویا و کارآمد‌تر داشته باشیم اما این قانون محقق نشد.به گفته سخنگوی شورای شهر، دیروز در جلسه غیرعلنی شورای شهر از سوی شهرداری تهران برنامه دیگری در موضوع مدیریت واحد شهری طرح شد که تحقق آن محتمل‌تر است چرا که به جای واگذاری مسئولیت‌ها، هماهنگی کامل سازمان‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی یکپارچه مطرح است یعنی اگر به‌طور مثال شرکت گاز یا آب می‌خواهد تصمیمی بگیرد باید منطبق با بانک اطلاعاتی متمرکز و هماهنگ باشد.

بر این اساس از نظر دانشجو هرکس می‌تواند کار خود را انجام دهد اما با توجه به اینکه بانک اطلاعاتی واحد است و هماهنگی کامل بین دستگاه‌ها وجود دارد، تصمیمات هماهنگ و یکپارچه خواهند بود. به گفته دانشجو در جلسه دیروز شورا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور داشت و در ارتباط با موضوع مدیریت یکپارچه شهر تهران توضیحاتی داد.

کد خبر 154941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز