گروه شهری: جایزه دومین دوره مدیریت مالی ایران که برای دومین سال پیاپی به شهرداری تهران رسید، به‌دلیل شفاف‌سازی سیستم مالی شهرداری تهران بوده است.

حسین محمد پورزرندی، معاون مالی و اداری شهرداری تهران با بیان این مطلب به همشهری افزود: این جایزه از میان بیش از یکصد شرکت دولتی و خصوصی حاضر در کنفرانس بین‌المللی مدیریت مالی کشور به شهرداری تهران رسید. وی با اشاره به حضور معاونت مالی و اداری شهرداری تهران در چهارمین جشنواره پژوهش شهری تاکید کرد: طرحی پژوهشی را به چهارمین جشنواره شهری ارائه کردیم که حدود 2500صفحه بود و قابلیت تدریس در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را دارد. این طرح نیز از موارد مهمی است که مورد توجه قرار گرفته است.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به ارائه گزارش‌های مالی لازم به شورای شهر و تقدیر شورای شهر از این موضوع یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در عرصه مالی شهرداری تهران ارائه آنلاین قیمت تمام شده پروژه‌های شهرداری است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین سیستم گزارشگری مالی که در سایت شهرداری تهران درج شده و قابلیت ردیابی دارد نیز از اقدامات مهم مدیریت شهری بوده است. پورزرندی همچنین از افزایش 30درصدی درآمدهای پایدار شهرداری تهران خبر داد و یادآور شد: با توجه به شفافیت مالی شهرداری تهران، شهروندان نیز با اشتیاق بیشتری نسبت به پرداخت عوارض مربوطه اقدام می‌کنند.

ایجاد سیستم تامین منابع مالی پروژه‌های شهری، شفاف‌سازی‌ مالی و حسابداری، زمینه‌سازی‌ برای استقرار سیستم حسابرسی شورای اسلامی شهر تهران به‌منظور عملکرد شهرداری تهران و گزارش سازمان‌های وابسته، ارائه گزارش‌های مستمر مالی به شورای شهر و شهروندان تهرانی به همراه استقرار سیستم بهای تمام شده از جمله فعالیت‌های صورت گرفته بوده که منجر به اعطای جایزه مدیریت مالی ایران به شهرداری تهران شده است.مراسم اعطای دومین دوره جایزه مدیریت مالی ایران در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد و در آن، معاونت مالی و اداری شهرداری تهران حائز تندیس بلورین دومین دوره جایزه مدیریت مالی ایران شد.

کد خبر 154568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز