همشهری آنلاین: دولت آمریکا نگرانی شدید خود از سفر رئیس جمهوری کشورمان به آمریکای لاتین را پنهان نکرد و از کشورهای این منطقه خواست که روابط خود با ایران را تقویت نکنند.

احمدی نژاد

دولت آمریکا نگرانی شدید خود از سفر رئیس جمهوری کشورمان به آمریکای لاتین را پنهان نکرد و از کشورهای این منطقه خواست که روابط خود با ایران را تقویت نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت: «می‌خواهیم به همه کشورهای جهان به طور بسیار روشن ابلاغ کنیم که زمان مناسب برای تقویت روابط اقتصادی یا امنیتی با ایران نیست».

وی بدون توجه به سفر رئیس جمهوری کشورمان به چند کشور آمریکای لاتین که به حیات خلوت آمریکا مشهور است و همچنین روابط نزدیک ایران با این کشور‌ها از جمله با ونزوئلا مدعی شد: «نظام ایران احساس فشار روز افزون می‌کند و در جستجوی نا امید کننده برای یافتن همپیمانان است».

نولاند مدعی انزوای ایران و عدم همکاری این کشور در سطح جهان شده و ادعا کرد: «به نفع جامعه بین المللی است که به ایرانی‌ها بگوید شما در برابر انتخابی درباره برنامه هسته‌ای خود هستید و ایران می‌تواند عملا در انزوای خود باقی بماند یا تعهدات خود را اجرا و همکاری با جامعه بین المللی و بازگشت به آن را آغاز کند».

رئیس جمهوری کشورمان فردا سفر دوره‌ای خود به چند کشور آمریکای لایتن را آغاز می‌کند. وی قرار است به ونزوئلا، نیکاراگوئه، کوبا و اکوادور سفر کند.

آمریکا این ادعا‌ها را درحالی مطرح می‌کند که ایران بار‌ها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز همواره بر این فعالیت‌ها نظارت داشته است.

کد خبر 156396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز