بخش اعظمی از «وستاس سیلراکت دو (Vestas Sailrocket 2)» در سرعت بالا در هوا پرواز کرده و به شیوه ایرودینامیک پشتیبانی میشود.
این طراحی در کنار طراحیهای دیگری قرار میگیرد که کاربرد آبی نداشته و از این رو محدودیتهای قایقها را ندارند.
بیشتر قایقها در سرعتهای بالای 50 گره، ثبات خود را از دست میدهند. سکانهای معمولی با تبخیر شدن آب در یک سو، استحکام خود را از دست میدهند.
سیلراکت دو به موازنه سکان در برابر بادبان پرداخته و به نوعی تعادل را حفظ میکند.
به گزارش ایسنا، آخرین تلاش این قایق برای دستیابی به رکورد سرعت در سال گذشته اتفاق افتاد که موفق نبود و اکنون این تیم استرالیایی قصد دارد در ماه آوریل دوباره شانس خود را امتحان کند. آزمایش قبلی سیلراکت دو، در آوریل سال گذشته در انگلستان انجام شد که از آن زمان تاکنون این سرعت افزایش یافته است.
به گفته محققان، این قایق به منظور دستیابی به دستاوردهای سرعتی لازم برای غلبه بر محدودیتهای سرعت بالا در قایقرانی تمرکز دارد.
رکورد کنونی جهان در دست راب داگلاس، موج سوار آمریکایی است که توانست در نامیبیا رکورد سرعت 55.65 گره را از خود به جا بگذارد.
سیلراکت دو، هنوز در یک گام عقبتر از نسخه قبلی وستاس موسوم به Mk1 قرار دارد که رکورد جهانی کلاس بی را با رکورد 52 گره در دست دارد.