برنده توپ طلای 2011 امشب در مراسمی در زوریخ معرفی می‌شود و تعلیقی که در هفته‌های اخیر درباره نام برنده این عنوان وجود داشت به پایان می‌رسد.

فوتبال

مسی و ژاوی، 2ستاره بارسا برای بردن توپ طلا رقابت نزدیکی با رونالدو، ستاره رئال‌مادرید دارند؛ 3 بازیکنی که توانستند بالاتر از سایر ستارگان فوتبال جهان به فهرست سه نفره نهایی برسند. شانس اول بردن توپ طلا باز هم مسی است. نابغه آرژانتینی که در 2سال اخیر توانسته به این عنوان برسد، بخت زیادی دارد که برای سومین سال متوالی هم برنده توپ طلا شود و با رکورد میشل پلاتینی فرانسوی برابری کند. مسی 24‌ساله نقش پررنگی در قهرمانی بارسا در لالیگا و لیگ قهرمانان داشت. او در فینال اروپا مقابل منچستریونایتد زننده یکی از گل‌های بارسا بود و در جدال سرنوشت‌ساز مقابل رئال مادرید در لالیگا هم مثل همیشه درخشید. او در سوپرجام اروپا مقابل پورتو موفق به گلزنی شد و در آخرین روزهای سال هم در توکیو به قهرمانی جام باشگاه‌های جهان رسید. لیونل مسی در سال‌2011 آمار خیره‌کننده‌ای دارد؛ 59 گل و 37 پاس گل در 70‌بازی.

ژاوی؛ 21 پاس گل

نقش ژاوی هم در موفقیت‌های بارسا کمتر از مسی نبوده است. هافبک اسپانیایی به تازگی عنوان بهترین بازیساز سال2011 را به دست آورد و در سال‌های اخیر همیشه جزو نامزدهای کسب توپ طلا بوده است. او سال گذشته هم جزو 3 نامزد نهایی بود و بعد از مسی و دیگر هم تیمی ‌اش اینی یستا در رده سوم ایستاد. شاید بزرگ‌ترین بدشانسی ژاوی این است که با مسی همدوره شده و با وجود طراحی بی‌نقص و هنرمندانه‌‌اش هنوز نتوانسته در فهرست برندگان توپ طلا قرار بگیرد. البته در چنین رأی‌گیری‌هایی، همیشه توجه به مهاجمان و گلزنان بیشتر است، وگرنه نقش ژاوی در موفقیت‌های بارسا و تیم ملی اسپانیا انکارناپذیر است. آمار ژاوی در سال2011 بیانگر واقعیت بازی اوست؛ 12 گل و 21 پاس گل در 63 بازی.

60 گل در 60 بازی

سومین نامزد توپ طلای 2011 از رئال مادرید، رقیب سنتی بارسا می‌آید. رونالدو در این سال‌ها به‌عنوان جدی‌ترین رقیب مسی مطرح بوده و هواداران این دو بازیکن بحث بی‌پایانی درباره اینکه کدام یک بهترین بازیکن حال حاضر جهان است دارند. رونالدو آخرین بازیکنی است که قبل از مسی (‌سال2008 ) موفق به فتح توپ طلا شد ولی در 3‌سال اخیر زیر سایه درخشش مسی و موفقیت‌های بارسا قرار داشته است. با وجود این رونالدو با روحیه تسلیم‌ناپذیری‌‌اش در تلاش است که با رئال‌مادرید به سلطه بارسا و مسی در اسپانیا و اروپا پایان دهد. رئالی‌ها در سال قبل موفق شدند جام حذفی را از چنگ بارسا خارج کنند و در فینال دیدنی این جام، رونالدو توانست زننده گل پیروزی باشد.

او در لالیگا هم فوق‌العاده بود و در رقابت نزدیک با مسی عنوان آقای گلی را به دست آورد. رونالدو و رئال در شروع فصل جدید (‌نیمه دوم سال‌2011‌) هم توانستند از بارسا سبقت بگیرند و در حال حاضر صدر جدول لالیگا را در اختیار دارند. البته او در آخرین رویارویی تیمش مقابل بارسا نمایش ضعیفی داشت و با انتقادات زیادی روبه‌رو شد، ولی یک بازی ضعیف نمی‌تواند عملکرد درخشان او در طول سال را زیر سؤال ببرد. آمار هم نقش او را به‌عنوان ماشین گلزنی رئال در اوج‌گیری اخیر این تیم نمایان می‌کند؛ 60 گل زده و 21 پاس گل در 60 بازی.

کد خبر 156576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز