سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شمار فروشگاه‌های تعطیل شده در انگلیس به 48 هزار باب رسید و در شماری از شهرهای شمالی این کشور، از هر سه فروشگاه، یکی تعطیل است.

comet

به گزارش واحد مرکزی خبر از لندن، فدراسیون مستغلات انگلیس اعلام کرد به علت بحران اقتصادی، افزایش خریدهای اینترنتی و نیز روند رو به گسترش مراکز خرید خارج از مراکز شهرها، فروشگاه‌های خیابان‌های اصلی شهرها در انگلیس، رو به تعطیلی است.

براساس گزارش فدراسیون مستغلات انگلیس، در شهرهایی همچون مارگیت، بلک پول، ساندرلند، کنت و همپشایر، بیش از 36 درصد از فروشگاه ها تعطیل شده‌اند.

شبکه خبر بی بی سی اعلام کرد در لندن، 7/10 درصد از فروشگاه‌ها تعطیل شده اند و به طور متوسط، در انگلیس 3/14 درصد از فروشگاه‌ها، بسته اند.

به نوشته دیلی میل، در اوایل این هفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کامت که وسایل الکتریکی می‌فروشد، به بهای دو پوند به فروش رسیدند و خریدار این شرکت زنجیره‌ای اعلام کرد شماری از فروشگاه‌هایش را خواهد بست.

روزنامه گاردین نوشت شرکت کسا که مالک فروشگاه‌های کامت بود، برای رهایی از شر زیان‌های فراوان این فروشگاه‌ها که ده‌ها میلیون پوند رسیده است، 248 فروشگاه را به مبلغ دو پوند فروخت.

کامت با 78 سال سابقه، حدود ده هزار کارگر و کارمند در سراسر انگلیس دارد که سرنوشت آنان نامعلوم است

کد خبر 159758
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز