شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وودی آلن، فیلمساز سرشناس هالیوود فیلم "گلوله‌ها بر فراز برادوی" را در قالب اقتباس نمایشی به روی صحنه می‌برد.

کارگردان سینمای جهان

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، وودی آلن که در سال 1994 فیلم "گلوله‌ها بر فراز برادوی" را به روی پرده‌ سینما برد‌، قصد دارد نمایشی موزیکال را با اقتباس از این اثر در برادوی به نمایش درآورد.

این اثر نمایشی قرار است در سال 2013 به روی صحنه برود و وودی آلن خودش مسئولیت نگارش نمایشنامه‌ این اثر موزیکال را برعهده گرفته است.

فیلم "گلوله‌ها بر فراز برادوی" با درخشش بازیگرانی چون جان کوزاک، دایان ویست، چاز پالمینتری و جنیفر تیلی در هفت بخش نامزد جوایز آکادمی اسکار بود که "ویست" برای نقش‌آفرینی در این فیلم، جایزه‌ بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.

وودی آلن از سال 1966 پس از بازیگری و نویسندگی در یک اثر نمایشی برای تئاتر، همکاری‌اش را با این مرکز نمایشی ادامه داده است.

از دیگر آثار نمایشی این کارگردان مطرح در برادوی می‌توان به "سم دوباره بنواز"، "حباب لامپ شناور" و "هتل ماه عسل" اشاره کرد.

وودی آلن طی سه دهه فیلم‌سازی افتخارات و جوایز سینمایی متعددی کسب کرده است که می‌توان به جایزه‌ اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی، دو جایزه‌ بهترین کارگردانی و شش جایزه‌ بهترین فیلم‌نامه از جوایز بفتا انگلیس، خرس نقره‌ای جشنواره‌ برلین، جایزه‌ فیپرشی جشنواره‌ کن، دو جایزه‌ بهترین فیلم خارجی از جوایز سزار فرانسه، جایزه بهترین فیلم اروپایی از جوایز گویا اسپانیا و شیر طلای افتخاری جشنواره‌ ونیز اشاره کرد.

"رز بنفش قاهره"، "منهتن"، "امتیاز نهایی"، "رویای کاساندرا" و "ویکی کریستینا بارسلونا" از معروف‌ترین آثار او هستند.

 

کد خبر 161629

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز