مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری2300 هکتار جنگلکاری حاشیه شهر تهران در ارتفاع 800 تا 2800 متری با حضور مقامات بلند پایه کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن اعلام اینکه از سال 65، 36 هزار هکتار جنگلکاری در قالب فاز یک و 2 کمربند سبز اطراف شهر تهران به اجرا درآمده است، گفت: طرح توسعه 2 هزار و 300 هکتار جنگلکاری حاشیه شهر تهران در محدوده‌های آلاسر، بازیافت، کهریزک فازهای 3، 2، 1، پادگان محمد رسول‌الله فاز 2 و ارتفاعات شمال منطقه 22 نیز به اجرا درآمده است.

مختاری همچنین گفت: از امروز به‌مدت یک هفته بیش از یک میلیون نهال از انواع گونه‌های مثمر و غیرمثمر به‌طور رایگان به همراه کیسه‌های کود و بروشورهایی در مورد نحوه کاشت و نگهداری درختان در سطح 123 بوستان شهری بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر که 90 درصد پارک‌هایی که امسال در دستور کار شهرداری بوده به بهره‌برداری رسیده است افزود: سرانه فضای سبز در سال 84 تنها 5 متر بود که ظرف مدتی که آقای قالیباف شهردار تهران شده است به 14 متر افزایش یافت که تا پایان سال آینده نیز این رقم را به 15 متر خواهیم رساند.

مختاری یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت شهری را توزیع عادلانه فضای سبز در محلات شهر تهران اعلام کرد و گفت: به همین دلیل در مناطقی نظیر 17، 10، 7 و 11 که از بافت فشرده مسکونی برخوردارند، کار تجمیع و تملک بافت فرسوده و ایجاد فضای سبز عمودی برای نمای ساختمان‌ها را در نظر داریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه پایان طرح ساماندهی و واکاری درختان خیابان ولیعصر به طول 36 کیلومتر رفت و برگشت تا پایان امسال و غرس درخت در دو طرف بزرگراه شهید چمران حد فاصل چهارراه ولیعصر تا بوستان ولایت به طول 40 کیلومتر تا پایان فروردین ماه سال آینده خبر داد و گفت: به مناسبت آغاز سال نو نیز دستورالعمل ویژه‌ای برای بازپیرایی 374 محله، به مناطق 22 گانه ابلاغ شده و روسای فضای سبز مناطق موظف شده‌اند تا به‌طور دقیق بر اقدامات صورت گرفته نظارت کنند.

وی افزود: توزیع گل در بین شهروندان نیز از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه سال نو است که این طرح در 15 میدان بزرگ شهر به اجرا در می‌آید. اتمام نخستین پارک مینیاتوری تا شهریور سال آینده، تملک باغ‌های کن به مساحت 900 هکتار تا پایان سال آینده، افتتاح نخستین باغ ایرانی با نام مستوفی‌الممالک با درختان 250 ساله در خرداد ماه و برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در اردیبهشت ماه سال آینده از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که شهرداری تهران در حوزه فضای سبز در سال 91 دردست اجرا خواهد داشت.

کد خبر 162637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز