گروه ورزشی- علی شاکری: سرنوشت قهرمانی بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا در حالی به‌تاخیر افتاد و به بازی پنجم کشیده شد که مهرامی‌ها با توجه به برتری 2 بر یک در مجموع 3‌فینال قبلی، خود را آماده برپایی جشن قهرمانی در سالن آزادی کرده بودند اما با وجود بازی خوب تا اواسط کوارتر سوم، این اتفاق نیفتاد و با درخشش دریک اسپنسر بازیکن آمریکایی و ویلیام پریس و پیروزی الریاضی و تساوی 2 تیم در خاتمه 4 بازی انجام شده، تکلیف قهرمانی بازی‌های این منطقه به روز 28فروردین ماه در تهران موکول شد.

بدین‌ترتیب بازیکنان الریاضی پس از این برد شیرین، دیروز راهی بیروت شدند و قرار است برای انجام بازی آخر، اوایل هفته آینده دوباره راهی تهران شوند. در این میان بازیکنان مهرام نیز یک هفته فرصت دارند تا دوباره با تمرینات منظم، خود را آماده جبران مافات و بازی پنجم کنند.

در فضای پرشوری که تماشاگران طی 2شب با شعارهای حماسی و با برنامه‌ریزی حساب‌شده خلق کرده بودند، حتی خود لبنانی‌ها و فواد ابوشترا هم امید به برد در بازی دوم تهران نداشتند تا جایی که سرمربی الریاضی در پایان بازی قبلی پیشاپیش دست‌هایش را به علامت تسلیم بالا برده و قهرمانی مهرام را تبریک گفته بود! اما بازی متفاوت بازیکنان مهرام نسبت به روز قبل و ضعف دفاعی شدید این تیم و تکروی برخی از ستارگانش که هاشمی از آن با واژه «خودخواهی» یاد کرده در اواخر بازی کار دست این تیم داد و باعث شد تا الریاضی با بازگشت به بازی به تکرار قهرمانی فصل پیش امیدوار شود. برتری 3 رقمی الریاضی با نتیجه 101 بر 93 خود حاکی از غافلگیری و غفلت بازیکنان مهرام از بازیکنان کلیدی حریف در این بازی است.

ابوشترا: ما بهتر بودیم و بردیم

سرمربی تیم بسکتبال الریاضی در پایان این بازی مالکیت بیشتر توپ و استفاده از فرصت‌ها را دلیل اصلی برتری تیمش برشمرد و گفت: مقابل مهرام از فرصت‌هایمان بهتر استفاده کردیم، چراکه روحیه بازیکنان ما برای جنگیدن در این مسابقه بیشتر از حریف بود. سرمربی تیم بسکتبال الریاضی خاطرنشان کرد: به هر حال این بازی را ما بردیم اما تکلیف قهرمان در مسابقه پنجم مشخص می‌شود. باید از این لحظه به بعد به بازی پنجم فکر کنیم. بازی آخر مطمئنا سخت‌تر از 4 بازی قبلی خواهد بود.

هاشمی: این ضعیف‌ترین نمایش مهرام بود

سرمربی مهرام که کاملا از این باخت کلافه بود، این بازی را ضعیف‌ترین نمایش تیمش طی فینال‌های اخیر خواند و گفت: مهرام در بازی چهارم در تهران آنقدر بد بود که خارج از خانه و در لبنان هم به این اندازه نمایش ضعیفی نداشت. مصطفی هاشمی درباره دلایل شکست تیمش می‌گوید: بازی بسیار بدی را انجام دادیم و در میدان بدون تمرکز بودیم. بازیکنانم بسیار خودخواه بودند و مغرور کار می‌کردند. ما امروز در قالب تیم مهرام نبودیم و هرکسی برای خودش بازی می‌کرد. ما نباید به این سادگی به آنها اجازه پرتاب از راه دور می‌دادیم و این اشتباه هم از خود من بود. امیدوارم هفته آینده با تکرارنکردن اشتباه‌های گذشته، به برتری برسیم و قهرمان شویم.

کد خبر 165919
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز