گروه شهری: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در پی بارش بی‌سابقه در 50سال گذشته که منجر به طغیان رودخانه میانرود در مسیر تهران - کرج و ورود آب به خط 4 شبکه مترو شد و به‌رغم تلاش شبانه‌روزی کارکنان شهرداری برای مهار این حادثه، شاهد اظهارات غیرمسئولانه‌ای درباره این سانحه هستیم و ظاهرا پس از وقوع یک سیلاب و طغیان طبیعی رود باید شاهد به راه افتادن چندین سیلاب سیاسی باشیم.

مترو

محمد قلی‌ها در واکنش به اظهارات معاون عمرانی استاندار تهران اظهار کرد: در پی طغیان رودخانه میانرود در مسیر تهران - کرج که به گواه آمار و گزارش‌ها در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده و موجب شکسته شدن آب بندهای بتنی این رودخانه شد، شاهد جاری شدن سیلاب از طریق ایستگاه در حال ساخت ارم سبز به خط 4 متروی تهران بودیم که برای جلوگیری از هرگونه مشکل، باحضور لحظه به لحظه و پیگیری مستقیم شهردار تهران و خدمتگزاران مردم در شهرداری، به‌صورت شبانه روزی و بدون وقفه کار تخلیه آب از شبکه مترو انجام شد.

این در حالی است که گزارش‌های خبرنگار همشهری از محل طغیان رودخانه میانرود در مسیر تهران - کرج و ایستگاه‌های انتهایی خط 4 نشان می‌دهد که در حال حاضر مسیر ورود آب به محل ایستگاه در حال ساخت اکباتان کنترل شده و عملیات تخلیه آب از ایستگاه‌های استاد معین، آزادی و حبیب‌اللهی ادامه دارد. این در حالی است که در 72 ساعت گذشته مدیران شهری با حضور در اماکن یاد شده عملیات کنترل و مهار طغیان رودخانه را بر عهده‌داشته‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه درباره این موضوع نیز اظهار داشت: باوجود همه تلاش‌هایی که توسط خدمتگزاران مردم در شهرداری تهران صورت گرفته باز هم عده‌ای با طرح موضوعات غیرمسئولانه و سراسر اتهام به فرافکنی مشغول شده‌ا‌ند. محمدقلی‌ها ادامه داد: این اظهارات از سوی فردی مطرح شده که به‌عنوان معاون عمرانی استاندار تهران حین وقوع حادثه حتی از پاسخگویی به تلفن همراه خود خودداری کرده و جواب تلفن‌های مسئولان مترو را نداده است. وی خاطرنشان کرد: معاون محترم استاندار که در مصاحبه‌خود حتی محل دقیق وقوع حادثه را هم به درستی بیان ننموده‌اند خوب است برای استحضار مردم شریف تهران اعلام کنند که در زمان وقوع این سانحه در چه محلی تشریف داشته‌اند!

محمد قلی‌ها تاکید کرد: به‌طور حتم سنگ‌اندازی و کلوخ‌های سیلاب سیاسی که در پروژه جدید برای تخریب زحمات و مجاهدت‌های شهرداری تهران صورت می‌گیرد بسیار مخرب‌تر از سیلاب طبیعی بوده و این بد اخلاقی‌ها جز کندشدن خدمات و مانع‌تراشی در راستای خدمتگزاری به مردم هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت. وی تصریح کرد: سیلاب تهران هم نتوانست برخی مسئولان را از خواب غفلت درباره لزوم توجه به مکانیسم‌های حمل‌ونقل عمومی نظیر مترو بیدار کند و همچنان شاهد ارجحیت رویکردهای سیاسی بر منافع مردم هستیم.

به گفته شاهدان عینی، تخلیه مسافران حاضر در ایستگاه‌های مترو که دچار آبگرفتگی شده بودند در کمترین زمان ممکن صورت گرفت. این در حالی است که به گفته مدیران شهری تا 48 ساعت آینده آب موجود در ایستگاه‌ها نیز تخلیه خواهد شد. محمد‌قلی‌ها در ارتباط با این موضوع نیز یادآور شد:‌ نیروهای مترو در حالت آماده باش هستند و تلاش می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر آب را از داخل ایستگاه‌ها تخلیه کنیم.

سید جعفر تشکری هاشمی اظهار کرد: نفوذ آب به داخل مسیر مترو منجر به تغییر حرکت قطارها در تعدادی از ایستگاه‌های غرب به شرق این خط شد و همکاران این شرکت در تلاشند مشکل پیش آمده را هرچه سریع‌تر رفع و زمینه تردد قطارها را مجدداً برقرار کنند. وی ادامه داد: هنوز میزان خسارات وارده مشخص نیست و پس از تخلیه کامل آب و مشخص شدن میزان خسارات، می‌توان زمان خدمات رسانی بخش غربی خط 4 متروی تهران (از میدان انقلاب تا میدان آزادی) را اعلام کرد.

کد خبر 166602
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز