همشهری آنلاین: سرانجام شوخی‌های شب عید رئیس جمهور با اهالی مجلس حاشیه ساز شد و نمایندگان مجلس هشتم برای پاسخ به آنچه توهین‌های احمدی‌نژاد در روز سئوال از رئیس جمهور خوانده‌اند شکایتی را تنظیم و این شکایت را برای پیگیری راهی هیئت رئیسه کردند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ گویی قرار است بر داستان سئوال از رئیس جمهور و حاشیه‌های آن پایانی نباشد. پس از گذشت نزدیک به یک ماه از اجرایی شدن طرح سئوال از رئیس جمهور و نحوه پاسخگویی تأمل برانگیز احمدی‌نژاد در مجلس، برخی از اهالی خانه ملت تصمیم گرفته‌اند تا به سادگی از کنار آنچه کنایه و بی‌احترامی احمدی‌نژاد می‌خوانند عبور نکنند.

قرار بود با برگزاری جلسه سئوال از رئیس جمهور و پاسخگویی احمدی‌نژاد به سئوال ۷۹ نماینده مجلس، بخشی از مشکلات دولت و مجلس رفع و رجوع شود٫ خواسته‌ای که نحوه پاسخگویی احمدی‌نژاد خط بطلانی بر آن کشید و نه تنها موجب حل مشکل‌ها نشد بلکه پس از ۲۴ اسفند و پایان جلسه سئوال از رئیس جمهور بسیاری از نمایندگان به نحوه پاسخگویی احمدی‌نژاد که معتقدند مجلسی‌ها را به سخره گرفته بود اعتراض کردند.

ابتدا این اعتراض‌ها محدود به‌‌ همان تذکرهای نمایندگان در صحن علنی مجلس بود اما کم کم هر چه از روز سئوال از رئیس جمهور فاصله گرفتیم، این اعتراض‌ها نیز رنگ و بوی دیگری به خود گرفتند و در آخرین مرحله ۲۱ نماینده مجلس شکایت خود را از احمدی‌نژاد تقدیم هیئت رئیسه کردند تا شاید با تکیه بر این روش، پاسخ شوخی‌های شب عیدی رئیس جمهور را بدهند.

این شکایت که از چهار بند تشکیل شده به شرح زیر است:

۱- بخش اول شامل شکایت به دلیل «توهین» به نمایندگان است. سبب این توهین هم ماجرای «شاسی» و «شست» و «مدرک تحصیلی» برخی از نمایندگان است.

۲- نمایندگان در بخش دوم از پاسخ رییس‌جمهوری به دلیل «بیان مطالب خلاف واقع» شکایت کرده‌اند و برخی از این مطالب خلاف واقع را مثال زده‌اند؛ مانند اظهار بی‌اطلاعی احمدی‌نژاد از سفر «منوچهر متکی» به عنوان وزیر امور خارجه به سنگال و یا «صفر» اعلام کردن موجودی حساب ذخیره ارزی؛ ادعاهایی که نمایندگان شاکی می‌گویند مورد تکذیب اشخاص حقیقی و حقوقی قرار گرفته است.»
 
۳- شکایت از رئیس جمهور به دلیل «راس امور ندانستن» مجلس است؛ موضوعی که احمدی‌نژاد در حضور نمایندگان به صراحت اعلام کرد به آن اعتقاد دارد و مجلس را در راس امور نمی‌داند. نمایندگان از «توهم» داشتن جایگاهی توسط احمدی‌نژاد، که نظریه در راس امور بودن مجلس را باطل دانسته و در عمل آن را اجرا می‌کند شکایت کرده‌اند.»

۴- «استنکاف از اجرای قوانین مطرح شده در سوال» و «قانون ندانستن بعضی از قوانین» توسط رئیس جمهور، شکایت شده است.»

کد خبر 166851
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز