گروه بورس: میزان بازده بورس تهران در فروردین ماه امسال به5.2درصد رسید.

بورس

به گزارش همشهری، در شرایطی که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بازار سهام در سال گذشته، نسبت به سایر بازار‌ها از قبیل طلا، ارز و مسکن کمتر بود اما آمار‌ها نشان می‌دهد بازده بورس تهران از ابتدای سال‌جاری با روند صعودی کار خود را آغاز کرده است.
میزان بازده بورس تهران در سال89 معادل 85‌درصد بود در حالی که این میزان در سال90 به 11درصد رسید.

عمده‌ترین دلیل کاهش بازده بورس تهران در سال گذشته انتشار برخی اخبار سیاسی داخلی و خارجی و افزایش ریسک‌های سیستماتیک بود که باعث رکود بورس تهران و کاهش بازده بازار سهام شد. این در حالی بود که کارشناسان امیدوار بودند بورس تهران در سال90 حداقل 30‌درصد بازده برای سرمایه‌گذاران به ارمغان بیاورد.

سال گذشته همزمان با افزایش طول دوره رکود در بازار سهام و همچنین افزایش قیمت طلا و ارز بسیاری از سرمایه‌گذاران که نسبت به دریافت سود بیشتر در بورس ناامید شده بودند به سمت بازار‌های طلا و ارز هجوم بردند و سرمایه‌های خود را از بورس خارج کردند که این موضوع باعث خروج نقدینگی از بازار سهام و رکود بیشتر در بورس شد اما از ابتدای سال‌جاری با توقف روند صعودی قیمت طلا و ارز بار دیگر سهامداران با امید دریافت سود بیشتر، در بورس سرمایه‌گذاری کردند و این روند باعث افزایش بازده سرمایه‌گذاری در بورس شد.

آمار‌ها نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران که بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است در فروردین ماه امسال معادل 5.2‌درصد افزایش یافته است و این به معنای آن است که حرکت امیدبخشی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بورس آغاز شده است.اطلاعات رسمی بورس تهران همچنین نشان می‌دهد سهامداران بورس تهران در فروردین ماه امسال 3‌میلیارد و 734‌میلیون سهم به ارزش 11 هزارو 251‌میلیارد ریال دادوستد کرده‌اند.

همچنین در فروردین ماه امسال 150 هزارو 365 نفر در دادو‌ستدهای بورس تهران شرکت کرده و در طول این مدت 348‌هزار معامله انجام داده‌اند.از مجموع کل معاملات انجام شده 8‌هزار میلیارد ریال در بازار اول و 3‌هزار و242‌میلیارد ریال در بازار دوم انجام شده است.همچنین در فروردین ماه امسال شاخص کل بورس تهران هزارو 354 واحد رشد کرد و برای نخستین بار توانست رکورد 45‌ساله بورس را بشکند و از مرز 27‌هزارو 259 واحد عبور کند.

کد خبر 167032
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز