یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۷
۰ نفر

گروه بورس: براساس تازه‌ترین رتبه بندی بورس تهران، صنایع فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی با ارزشی معادل 62هزار میلیارد تومان 3 صنعت بزرگ بورس تهران را تشکیل می‌دهند.

بورس

به گزارش همشهری، بورس تهران روز گذشته تازه‌ترین رتبه‌بندی صنایع بزرگ بورس را منتشر کرد که براساس آن شرکت‌های مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران همچنان بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس محسوب می‌شوند.
براساس این رتبه بندی در حال حاضر گروه فلزات اساسی با ارزشی معادل 24.6 هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شود.

این گروه شامل 23شرکت است که شرکت‌های بزرگی چون فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس هم در این گروه قرار دارند. در حال حاضر ارزش کل سهام شرکت ملی صنایع مس ایران 8.6 هزار میلیارد تومان و شرکت فولاد مبارکه اصفهان 8.2 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. از دیگر شرکت‌های این گروه می‌توان به شرکت فولاد خوزستان با ارزشی معادل 3.7هزار میلیارد تومان و و فولاد خراسان به ارزش 1.6 هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

پس از گروه فلزات اساسی، گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری قرار دارند. براساس گزارش رسمی بورس تهران در حال حاضر ارزش کل 10بانک حاضر در بورس22.6 هزار میلیارد تومان است که ازاین تعداد بانک پاسارگاد با ارزشی معادل 5هزار میلیارد تومان بالاتر از همه بانک‌ها ایستاده و به تنهایی 3.7 درصد از ارزش کل بورس تهران را تشکیل می‌دهد. بانک‌های پارسیان، ملت و تجارت هرکدام با ارزشی معادل 3.3 ،3.1 و2.6هزار میلیارد تومان پس از بانک پاسارگاد قرار گرفته‌اند.

پس از این دو صنعت، گروه محصولات شیمیایی که 30شرکت در آن حضور دارند با ارزشی معادل15.3هزار میلیارد تومان سومین صنعت بزرگ بورس محسوب می‌شود. در این گروه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان که به‌تازگی سهامش در بورس تهران عرضه شده است در رتبه نخست قراردارد. ارزش کل سهام این شرکت در حال حاضر 4.2 هزار میلیارد تومان است.شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی خارک و پتروشیمی فناوران از دیگر شرکت‌های بزرگ این گروه هستند. ارزش کل سهام شرکت پتروشیمی پردیس 3.4 هزار میلیارد تومان و پتروشیمی خارک 2.1 هزار میلیارد تومان است.

پس از این سه‌صنعت، غول مخابراتی ایران به تنهایی در رتبه چهارم قرار گرفته است. در حال حاضر فقط یک شرکت در صنایع مخابرات ایران قرار دارد که به تنهایی 14.6 هزار میلیارد تومان ارزش دارد. شرکت مخابرات ایران بزرگ‌ترین شرکت بورس محسوب می‌شود.

 

جدول

کد خبر 168298
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز