همشهری‌آنلاین: شنیده‌ها از موافقت رئیس‌جمهور با برکناری احمد قلعه‌بانی از سمت مدیرعاملی شرکت ملی نفت ایران حکایت دارد.

قلعه بانی - احمدی نژاد

فارس نوشت: شنیده‌ها از موافقت محمود احمدی نژاد با برکنار احمد قلعه‌بانی از سمت مدیرعاملی شرکت ملی نفت حکایت دارد.

بنابراین گزارش علت عمده این موافقت ضعف عملکرد این شرکت طی دو سال اخیر در زمینه جلوگیری از کاهش تولید نفت، تعداد اندک قراردادهای امضا شده و کاهش تزریق گاز به میادین نفتی است.

بنابراین گزارش، بر اساس گزارشی که کمیسیون انرژی مجلس ارائه کرده صنعت نفت کشور طی دوران وزیر قبلی با کاهش تولید مواجه بوده که حتی با رفتن وی از وزارت نفت نیز این مورد باز هم به قوت خود باقی است.

این گزارش می‌افزاید: کاهش تزریق گاز به میادین نفتی و عدم تحقق تزریق روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز از دیگر دلایل موافقت با برکناری قلعه بانی محسوب می‌شود که بر اساس گزارش‌ها در حال حاضر روزانه تنها صد میلیون متر مکعب گاز به میادین نفتی تزریق می شود و این امر هرزروی منابع را به دنبال دارد.

این گزارش می‌افزاید ‌از مدیرعامل فعلی شرکت ملی گاز (جواد اوجی) و مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس (موسی سوری) به عنوان دو گزینه مطرح برای جایگزینی قلعه‌بانی یاد می‌شود.

فارس پیش از احتمال برکناری قلعه‌بانی و جایگزینی جواد اوجی در مدیریت شرکت ملی نفت خبر داده بود که این مساله تا کنون مورد موافقت رئیس‌جمهور قرار نگرفته بود.

بر این اساس قرار بود علی‌اکبر محرابیان جایگزین اوجی شود که با مسئولیت تازه رئیس‌جمهور برای محرابیان از بعضی مدیران فعلی شرکت ملی گاز به عنوان جانشین اوجی در مدیریت این شرکت یاد می‌شود.

شنیده‌ها حاکی است انتصاب احمد قلعه‌بانی با توجه به عدم تخصص وی در صنعت نفت مورد رضایت وزیر سابق نفت نیز نبوده است.

کد خبر 167442
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز