همشهری آنلاین: فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد سه شنبه 8 اسفند، اشرار در سیستان و بلوچستان دو مامور پلیس را کشتند و چهار تن دیگر را به اسارت گرفتند.

به گزارش ایسنا سردار اسماعیل احمدی‌مقدم که در حاشیه همایش راهنمایی و رانندگی و پلیس‌راه کشور در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت ادامه داد: آنها پس از این اقدام با استفاده از دو خودرو مجهز به سلاح‌های نیمه‌سنگین موفق به فرار به پاکستان شده‌اند.

وی در این باره افزود: در این درگیری که روز گذشته [سه شنبه] میان ماموران پلیس و اشرار مسلح در منطقه «نگور» در مرز سیستان و بلوچستان رخ داد، دو تن از پرسنل ناجا (یک کادر و یک سرباز وظیفه) به شهادت رسیده و 4 تن نیز به اسارت اشرار درآمدند.

وی با اشاره به فرار اشرار با استفاده از دو خودرو به پاکستان، گفت: هنوز هدف از این حمله تروریستی مشخص نشده است.

سردار احمدی‌مقدم با تأکید بر این که طرح انسداد مرز در جنوب استان سیستان و بلوچستان هنوز اجرا نشده و به سال آینده موکول شده است، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، متاسفانه اشرار با خودرو مجهز به سلاح نیمه‌سنگین از داخل پاکستان در این محل تردد کرده‌اند.

فرمانده ناجا با تاکید بر این که کشور پاکستان باید در این خصوص فکر اساسی بکند، افزود: ما نیز در سال آینده پیش‌بینی کردیم، با احداث کانال حدود 70 کیلومتری در منطقه چابهار، منطقه ریندان اقدامات لازم را صورت دهیم.

از سوی دیگر وزیر کشور نیز ضمن تأیید فرار عوامل حادثه تروریستی روز گذشته به پاکستان گفت: بنا بر تحقیقات اولیه مشخص شد که عوامل تروریستی از آنسوی مرزهای شرقی وارد کشور شده و پس از انجام عمل شرارت‌بار خود، به پاکستان فرار کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران در جمع خبرنگاران افزود: تقویت عوامل تروریستی در آنسوی مرزهای شرقی موجب شده که ما در این‌گونه حوادث آسیب‌پذیر باشیم، چراکه این عوامل با امنیت لازم، در کشورهای همسایه تردد می‌کنند.

وی با تأکید بر کنترل مرزی کشور در عین حال ابراز امیدواری کرد که کشورهای همسایه نیز وظیفه خود را در خصوص امنیت مرزها انجام دهند.

پورمحمدی در این باره اضافه کرد: سفرای کشورهای همسایه شرقی ایران چندین بار فراخوانده شده و به آنها در این خصوص تذکر داده شده است.

وی مهمترین مقوله در امنیت مرزها را امکانات مرزی و یگان حفاظت مرز دانست و از تشکیل سازمان مناسب مرزی طراحی شده مستقل و تحت امر ناجا بزودی خبر داد.

وزیر کشور افزود: در تلاشیم نیروی انسانی این سازمان را به سه برابر ظرفیت موجود افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: شمار یگان حفاظت از مرز نیز در نقاط صفر مرزی تا دو سال آینده، بالغ بر40 هزار تن می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به طرح احداثات مرزی گفت: این طرح هم اکنون آماده شده و برای اجرای آن نیازمند تامین منابع مالی هستیم. از سوی دیگر هماهنگی‌های اجرایی نیز صورت گرفته و مجموعه نهادهای درگیر در مرز به انسجام عملی رسیده‌اند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: کارهایی که در قدرت و توان ما بوده، انجام شده و اگر منابع مالی در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم امیدوار باشیم که سه تا چهار سال آینده، کنترل نسبی بر مرزهای کشور اعمال می‌شود.

کد خبر 16796

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز