گروه حوادث: در پی انفجار بمبی در مسیر یک دستگاه اتوبوس در شهر زاهدان 11 نفر به شهادت رسیده و 31 نفر نیز مجروح شدند.

این بمب که در یک خودروی پیکان جاسازی شده بود زمانی که اتوبوس حامل کارکنان سپاه در حال عبور از کنار آن بود منفجر شد.

بنا به این گزارش این حادثه خونین ساعت 6 و 30دقیقه دیروز در تقاطع بلوار ثارالله در منطقه احمدآباد زاهدان روی داد.

سرهنگ اثنی عشری معاون اجتماعی قرارگاه عملیاتی رسول اکرم (ص) با بیان این که این حادثه از سوی اشرار و گروهک‌های معاند نظام به وقوع پیوست، به خبرنگار همشهری گفت: تاکنون با تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی و افراد حاضر در محل، چند تن از اشرار و عاملان این حادثه انفجار دستگیر شده و فعالیت گسترده جهت شناسایی سایر متهمان ادامه دارد.

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی هلال‌احمر سیستان و بلوچستان به ایسنا گفت: بر اساس آمارهای جمعیت هلال‌احمر تا ظهر چهارشنبه 8 جسد به طور کامل به بیمارستان منتقل شده‌ و در این میان سایر اجساد نیز به دلیل قطع اعضای مختلف بدن به صورت دقیق قابل شمارش نیستند.

مژگان اصلی با بیان اینکه این اتوبوس سرویس جابه‌جایی پرسنل سپاه بوده است، افزود: در این حادثه راننده اتوبوس و خودرو سواری بمب‌گذاری شده در دم جان باختند و با انتقال اجساد و مجروحان تردد به صورت عادی در حال انجام است.

دستگیری5 شرور

در همین حال مدیرکل سیاسی استانداری سیستان و بلوچستان نیز خبر از دستگیری  پنج نفر از تروریستهای عامل اصلی بمب‌گذاری در زاهدان خبر داد و گفت: در پی وقوع انفجار بمب در مسیر عبور یک دستگاه اتوبوس در بلوار ثارالله این شهر، 2 نفر از تروریستها توسط مردم و ماموران دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا سلطانعلی میر اضافه کرد: از این 2 نفر چند قبضه نارنجک دستی و دوربین فیلمبرداری کشف شد.

وی افزود: همچنین در ادامه عملیات شناسایی، سه نفر دیگر از تروریستهای بمب‌گذار  دستگیر شدند.

همچنین فرماندار زاهدان نیز اعلام کرد: عامل اصلی این بمب‌گذاری به هلاکت رسیده است.

حسنعلی نوری گفت: این مرد که از اشرار و عاملان ناامنی منطقه بوده است، در جریان حادثه بمب‌گذاری توسط ماموران به هلاکت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ها گروهکی که به سرکردگی عبدالمالک ریگی از اشرار و قاچاقچیان عمده شرق کشور فعالیت می‌کند ، با انتشار اطلاعیه‌ای مسئولیت این عملیات تروریستی را برعهده گرفت.

کد خبر 15794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز