گروه شهری: با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران 101 طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و ترافیکی درمنطقه 7 به بهره‌برداری رسید.

شهردار تهران در این مراسم طی سخنانی با اشاره به لزوم تکمیل بزرگراه امام علی گفت: ساخت ادامه بزرگراه امام علی بیش از 25 سال است که به درازا کشیده شده و بیش از 5 هزار خانوار ساکنین املاک معارض بر سرراه این طرح در تمام این سال‌ها بلاتکلیف مانده بودند.قالیباف هزینه خرید این املاک را بسیار سنگین و برابر با هزار میلیارد تومان اعلام کرد؛ رقمی که در سال 84 کل بودجه شهرداری تهران را شامل می‌شد.

وی با اعلام اینکه 1700 واحد از این املاک معارض در منطقه 7 واقع شده، قول داد تا پایان اردیبهشت100 درصد پول صاحبان این املاک پرداخت شود. شهردار تهران دربخش دیگری از اظهارات خود در مراسم بهره‌برداری از یکصد طرح عمران شهری در منطقه 7 تاکید کرد: رویکرد مدیریت شهری بر این است که دست به انجام کارهایی بزند که بیشترین منفعت را برای بیشترین مردم به‌دنبال داشته باشد نه اینکه بیشترین منعفت برای کمترین جمعیت.

بنا براین گزارش، همچنین تعریض خیابان دماوند به‌عنوان یکی از مهم‌ترین گلوگاه‌های ترافیکی منطقه 7، ساماندهی میدان امام حسین که وضعیت نمادی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی آن از نظر شهردار تهران به هیچ وجه در شأن امام حسین (ع) و فرهنگ عظیم عاشورا نبود، تکمیل اتوبان شهید صیاد شیرازی، ساخت ادامه خیابان شهید مطهری، خیابان پلیس و پل آغاز به همراه ساخت بوستان‌های شهری و سراهای محله از جمله اقداماتی بود که به گفته قالیباف ظرف چند سال گذشته برای ارتقای سرانه‌های خدماتی، ‌فرهنگی، اجتماعی و... در منطقه 7 به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: وضعیت نابسامان میدان امام حسین به یکی از غصه‌های من به‌عنوان شهردار تهران تبدیل شده بود زیرا ما گاهی بدون رعایت شئونات، نام مقدسی را بر مکان‌هایی می‌گذاریم که امکانات درنظر گرفته شده در آن فاصله زیادی با شان آن مقام بزرگوار دارد. وی در این باره به ذکرمثالی پرداخت و گفت: مثلا در جامعه حسینی ایران اسلامی بحث عاشورا و نام مقدس امام حسین(ع) بسیار بااهمیت است به همین دلیل درنظر داریم با ساماندهی این میدان شرایطی را فراهم‌سازیم تا امسال شاهد برپایی بزرگ‌ترین مراسم آیینی و مذهبی دهه اول محرم در میدان امام حسین باشیم.

قالیباف درعین حال از عزم مدیریت شهری برای ساخت ادامه بزرگراه امام علی سخن گفت و افزود: این پروژه بیش از 25 سال بر زمین مانده بود زیرا موضوع تملک بیش از 5 هزار واحد مسکونی در مسیر این پروژه نیاز به اعتبارات عظیمی داشت با این حال و با وجود شرایط اقتصادی که درآن گرفتاریم کار مذاکره و توافق با بیش از 5 هزار خانوار را به انجام رساندیم. وی گفت: حتی توصیه کردم که چک‌هایی که تاریخ آنها پس از اردیبهشت ماه بود را تعویض کنند و تا پایان اردیبهشت پول املاک آنها پرداخت شده باشد زیرا با توجه به وضعیت تورم موجود نگران آن بودیم که شهروندان برای خرید ملک دیگر متضرر شوند.

شهردار تهران قول داد که بزرگراه امام علی خرداد ماه سال آینده تا قبل از ایام رحلت امام خمینی(ره) به اتمام برسد و متعاقب آن شهروندان تهرانی بتوانند از شمال شرق تهران از دارآباد تا حرم حضرت امام (ره) بدون توقف و چراغ قرمز و تقاطع این مسیر 32کیلومتری را طی کنند. وی تکمیل بزرگراه امام را در راستای همان سیاست‌های کاهش فاصله شمال و جنوب و شرق و غرب دانست که می‌تواند هم آثار فرهنگی و هم رونق اقتصادی و تولید ثروت برای مردم به دنبال داشته باشد.

شهردار تهران یکی از ویژگی‌های بزرگراه امام علی را وجود 14تقاطع بزرگ دانست که برخی از آنها مثل تقاطع شهید محلاتی با بزرگراه امام علی چهار طبقه است ضمن اینکه قالیباف اهمیت ساخت این بزرگراه را کمتر از تونل صدر نیایش و دوطبقه کردن بزرگراه صدر ندانست.

تدوین 19 بسته کاری برای محلات منطقه7

شهردار منطقه 7 در مراسم بهره‌برداری از یکصد طرح عمران شهری در منطقه7 گفت: هر جا مدیریت جهادی حاکم شود مشکلات به شکل قابل توجهی مرتفع خواهد شد. به گفته میرعباسی در سال 91 با همکاری شورایاری‌های محلات برای 19محله منطقه 7 بسته‌های کاری تنظیم شده است که به 3دسته با ارزش زیاد، متوسط و طرح‌های ریزدانه تقسیم شده و به‌صورت روزانه تحت کنترل قرار خواهند داشت. به گفته میرعباسی این بسته‌های کاری می‌تواند به تغییر و تحولات چشمگیری در منطقه بینجامد.

افتتاح سرای محله سهروردی، باغ مینا، بوستان‌های شقایق، نیلوفر، نسترن، شهید احمدی روشن، مریم و ارکیده به همراه اصلاح هندسی میدان سپاه، پیاده روسازی در خیابان‌های بهار، حاشیه شرق و غرب بزرگراه شهید صیاد شیرازی، دکتر شریعتی، مفتح، هویزه و سمیه از جمله برخی از 100 طرحی بود که دیروز در منطقه 7 باحضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 169216
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز