همشهری آنلاین: رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی براینکه مجلس نمی تواند به دستگاه های اجرایی ابلاغ کند که مصوبه ای اجرا نشود گفت: رئیس مجلس می تواند به دستگاه ها ابلاغ کند که فلان مصوبه را به خاطرغیرقانونی بودن نمی توانید اجرا کنید تا بعدا ماخذه نشوند.

مهر نوشت:‌ احمد توکلی در خصوص اختلاف دولت و مجلس شورای اسلامی بر سر اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نظر هیئت عالی حل اختلاف قوا دراین مورد گفت: نظر هیئت عالی حل اختلاف قوا به این بود که دولت باید قانون را اجرا کند و مطیع قانون باشد.

وی در ادامه افزود: تلاش بر این است که نقض قانونی که قبلا اتفاق افتاده بود دیگر نباشد و در موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تصمیمی گرفته شود که در نهایت برای مردم قابل تحمل باشد.

توکلی با بیان اینکه در موضوع اجرای فاز دوم هدفمندی مجلس اعتراض داشت که دولت به قانون عمل نمی‌کند گفت: هیئت حل اختلاف در خصوص اعتراض مجلس به دولت درباره عدم رعایت قانون به رهبری مشورت داد که حرف مجلس در این خصوص درست است.

توکلی همچنین درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی براینکه مجلس نمی‌تواند به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند که مصوبه‌ای اجرا نشود گفت: رئیس مجلس می‌تواند به دستگاه‌ها ابلاغ کند که فلان مصوبه را به خاطرغیرقانونی بودن نمی‌‍توانید اجرا کنید تا بعدا ماخذه نشوند.

پس از رد پیشنهادهای کسب درآمد 135 ، 100، 60 و 70 هزارمیلیارد تومانی، کمیسیون تلفیق با پیشنهاد کسب درآمد دولت از هدفمندی مشابه سال 90 به میزان 54هزار میلیارد تومان که از سوی توکلی مطرح شد، موافقت کرد.

پس از تصویب این پیشنهاد، جمعی از اعضای کمیسیون تلفیق که خواستار تصویب درآمد 72 هزار میلیاردی برای دولت بودند با جمع آوری امضاء خواستار بررسی مجدد این موضوع و تجدید رای شدند که با وجود درخواست یک سوم اعضای حاضر درکمیسیون، این تقاضا به تصویب سایر اعضای کمیسیون نرسید و رد شد.  طبق اساسنامه کمیسیون تلفیق درصورت تقاضا برای تجدید رای، یک سوم اعضای حاضر در کمیسیون باید این درخواست را امضا کنند.

کد خبر 169326

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز