چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۰
۰ نفر

همشهری بین الملل-فرهاد عشوندی: نزدیکان تیم ملی از حذف نام‌های بزرگی چون فرهاد مجیدی، سیاوش اکبرپور، پیروز قربانی،‌ ابراهیم میرزاپور و مهدی رجب‌زاده در پایان هفته آینده خبر می‌دهند.

«هیچ کس از تیم ملی خط نمی‌خورد!» با وجود اینکه امیر قلعه‌نویی پیش از این اعلام کرده بود در پایان هفته و پس از اولین بازی تدارکاتی تیم ملی،‌ تعدادی از بازیکنان خط می‌خورند، کمبود یار باعث شد تا امیر قلعه‌نویی از این تصمیم صرف نظر کند.

صبح دیروز هم مثل هر روز تمرین تیم ملی در سالن بدنسازی آکادمی ملی‌ المپیک برگزار شد. در این تمرین که زیر نظر امیر قلعه‌نویی، پرویز کماسی با بازیکنان کارهای بدنسازی انجام داد تنها 22 نفر حضور داشتند. از جمع حاضرین هم محرم نوید‌کیا، هادی شکوری، علیرضا عباسفرد، مهدی رجب‌زاده و ایمان مبعلی به دلیل آسیب‌دیدگی جداگانه کار کردند.

 ابراهیم میرزاپور و خانزاده هم که به تازگی از بند آسیب‌دیدگی رها شده‌اند نمی‌توانند با جدیت سایرین تمرین کنند. بسیاری از لژیونرها هم که هنوز به تهران نیامده‌اند. و این یعنی تیم ملی عملا 15 یار دارد.

پرویز مظلومی عضو کادر فنی تیم ملی با اشاره به این موضوع می‌گوید: «امیر ابتدا قصد داشت چند نفری را کنار بگذارد تا تمرین‌ها جدی‌تر شود اما با این شرایط که برای بازی‌های تمرینی بچه‌ها 8 به 8 یا 9 به 9 بازی می‌کنند در عمل امکان خط زدن بازیکنی وجود ندارد.»

تیم ملی عصر امروز اولین بازی دوستانه‌اش را برابر راه‌آهن انجام می‌دهد مسابقه‌ای که قرار بود در ابتدا با امارات باشد و بعد حرف از تیم تازه لیگ یکی شده کوثر و در نهایت تصمیم گرفته شد تا مقابل راه‌آهن باشد. «کوثر تیم قدرتمندی نبود و امیر می‌خواست در این بازی بچه‌ها را محک بزند و ببیند چقدر آمادگی دارند. با نقاط ضعف تیم تا اندازه‌ای آشنا شود به همین خاطر به جای کوثر خواست با راه‌آهن بازی کنیم.»

مهدی مناجاتی، سرپرست تیم ملی، جملات بالا را درباره علت تغییر ناگهانی برنامه مسابقه تیم ملی می‌گوید و ادامه می‌دهد فدراسیون در تلاش است تا بتواند حریف خارجی مناسبی را برای هفته آینده پیدا کند. حریفی که احتمالا اردن نام دارد. اردنی که همین دو روز قبل در مسابقه‌ای دوستانه 3 گل به سوریه اولین حریف ایران زد.

پرویز مظلومی با تاکید بر اهمیت انجام چنین مسابقه‌ای برای تیم ملی می‌گوید: « بچه‌ها حتما باید یک بازی سنگین قبل از سوریه انجام بدهند تا هم نقاط ضعفشان مشخص شود و هم پس از دو ماه در شرایط بازی قرار بگیرند. این  اصلی‌ترین خواسته و بزرگترین دغدغه امیر در دو، سه روز گذشته است.


کاندیداهای اصلی خط خوردن
هر چند تیم ملی این هفته غربال نمی‌شود اما برای هفته بعد و با توجه به اینکه از شنبه قرار شده لژیونرهای شاغل در امارات به تمرین تیم برگردند شرایط متفاوت می‌شود. یکی از اعضای کادر فنی در این باره می‌گوید: «با رسیدن لژیونرها چند نفری را کنار می‌گذاریم» نفراتی که گفته می‌شود در مرحله اول شامل؛ «مرتضی خانزاده، هادی عقیلی، هاشم بیک‌زاده، علیرضا عباسفرد و ملی‌پوشان پرسپولیس یعنی معدنچی، نیکبخت و کاظمیان خواهند بود. البته محمد علوی و محرم نویدکیا هم پیش از این بازی با سوریه را از دست داده‌اند.


اما بازیکنان تیم ملی یک مرحله دیگر هم غربال می‌شوند و آن  پس از بازی هفته بعد تیم ملی با حریف تدارکاتی‌اش است. مظلومی می‌گوید: «پس از آن بازی تیم 23 نفره‌مان را برای رفتن به دمشق انتخاب می‌کنیم. البته پس از آ‌ن بازی، با بازگشت هاشمیان، کریمی، مهدوی‌کیا، آندوتیموریان و جواد نکونام که تنها 48 ساعت قبل از بازی می‌آیند تیم‌مان تکمیل می‌شود.»

با حضور این 6 نفر شاهد حذف نام‌های مطرحی از تیم ملی خواهیم بود. بازیکنانی که نزدیکان قلعه‌نویی احتمال می‌دهند شامل مهدی رجب‌زاده، پیروز قربانی، حسین کاظمی، فرهاد مجیدی و یک نفر از میان سیاوش اکبرپور یا آرش برهانی و البته ابراهیم میرزاپور باشند.

کد خبر 1715

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز