گروه اجتماعی: جمعی از معلمان در اعتراض به برگشت لایحه مدیریت خدمات کشوری و لحاظ نشدن ردیف برای اجرای آن در بودجه سال آینده برای چندمین بار در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در پی برگزاری 3 تجمع اعتراض آمیز قبلی که در آن فرهنگیان خواستار اجرای کامل نظام هماهنگ پرداخت شدند، نشست مشورتی بین هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان تشکل‌های صنفی معلمان صبح یکشنبه  برگزار شد. 

پس از برگزاری این نشست مقرر شد نشست دیگری با هدف بررسی و حل مشکلات معلمان روز 14 اسفند  با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به همراه نمایندگان مجلس و 10 نفر از سرشاخه‌های کانون صنفی معلمان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.

به گفته محمود بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران نشست دوشنبه شب برگزار نشد. 

وی در باره علت برگزار نشدن این نشست اظهار داشت: پیش از برگزاری نشست  مسئول دفتر یکی از نمایندگان که هماهنگ ‌کننده نشست  بود اعلام کرد باید تعداد نمایندگان معلمان 5 نفر کاهش یابد و به همین دلیل  نشست برگزار نشد. 

همچنین جمعی از بازنشستگان با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب لایحه حق عائله‌ مندی و تأهل شدند.

تجمع‌کنندگان که بازنشستگانی از آموزش و پرورش استان‌های اصفهان و تهران بودند خواستار اجرای هرچه سریعتر لایحه مدیریت خدمات کشوری و رفع تفاوت بین دریافتی بازنشستگان سازمان‌های مختلف در سنوات مختلف شدند. 

تجمع‌کنندگان پارچه‌نوشته‌ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود اجرای لایحه نظام هماهنگ پرداخت، عین عدالت است.  این تجمع‌کنندگان خواستار در نظر گرفتن ردیفی برای اجرای لایحه نظام هماهنگ پرداختی در بودجه 1386 شدند.

از سوی دیگر حسین هراتی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش از اجرای لایحه نظام هماهنگ پرداخت برای فرهنگیان کشور از ابتدای سال 86 خبر داد.

کد خبر 17284

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز