گروه حوادث: مردی که با معرفی خود به‌عنوان مدیر ارشد یکی از وزارتخانه‌های دولتی و از بستگان یکی از وزرای پیشین دست به کلاهبرداری میلیونی زده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.

راز کلاهبرداری این مرد با شکایت یکی از مالباخته‌ها در دادسرای ناحیه 6 تهران فاش شد. شاکی که صاحب یک مغازه فروش گوشی تلفن همراه و سیم‌کارت است در تشریح ماجرا به بازپرس پرونده گفت: چند ماه پیش فردی که خود را از مدیران ارشد یکی از وزارتخانه‌های دولتی معرفی می‌کرد به مغازه من آمد و مدعی شد که آن وزارتخانه قصد دارد با خارج کردن شماره تماس‌های رند برخی از مدیران وزارتخانه از سیستم کاری و فروش این خطوط تلفن همراه، شماره تلفن‌های رند جدید به همراه تعدادی گوشی اپل خریداری کند و در اختیار مدیرانش قرار دهد. وی همچنین مدعی شد که او از سوی این وزارتخانه مأمور خرید گوشی‌های اپل وشماره تلفن‌های جدید شده است و قصد دارد گوشی‌ها را از مغازه من بخرد.

شاکی ادامه داد: مرد جوان چندبار به مغازه‌ام آمد و حتی خودش را از بستگان نزدیک یکی از وزرای سابق معرفی کرد. او نشانی دقیق محل کارش و حتی شماره اتاقش را به من داد و گفت که اگر مشکل اداری برایم پیش آمد، می‌تواند با استفاده از نفوذش به من کمک کند. همین حرف‌ها باعث شد که اعتمادم به او جلب شود و باور کنم که از مدیران ارشد وزارتخانه است.

برای همین یک روز که با همراه داشتن یک چک 25میلیون تومانی به مغازه‌ام آمد و تعدادی گوشی اپل خرید، چکش را قبول کردم و همه گوشی‌ها را در اختیارش قرار دادم اما او بعد از خروج از مغازه‌ام، دیگر برنگشت و وقتی موعد چک فرا‌رسید با مراجعه به بانک متوجه شدم که این چک سرقتی است و مدتی قبل از فردی در شمال کشور به سرقت رفته است. آنجا بود که فهمیدم چه کلاهی سرم رفته است و تصمیم گرفتم از مرد کلاهبردار شکایت کنم.

عکس یادگاری

با اظهارات مرد مالباخته، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات برای شناسایی مرد کلاهبردار آغاز شد. در حالی‌که بررسی‌ها ادامه داشت، شاکی پرونده سرنخی در اختیار پلیس قرار داد که می‌توانست رازگشای پرونده باشد. او گفت: یک روز که مرد کلاهبردار به مغازه‌ام آمده بود به بهانه یادگاری تعدادی عکس از او گرفتم و در حال حاضر این عکس‌ها را در اختیار دارم.

مدیر قلابی

ماموران با در اختیار داشتن عکس متهم و نشانی دقیق محل کارش، راهی آنجا شدند و در تحقیقات انجام شده دریافتند که همه حرف‌های این مرد دروغ بوده و او نه تنها در وزارتخانه مورد نظر هیچ سمتی ندارد بلکه با هیچ‌کدام از وزیران نیز رابطه‌ای نداشته و این ادعایش ترفندی برای فریب مالباخته بوده است.

مأموران در ادامه به بررسی بانک اطلاعاتی پلیس و آلبوم عکس مجرمان سابقه‌دار پرداختند اما در این مرحله نیز چیزی دستگیرشان نشد و هیچ ردی از مرد کلاهبردار به دست نیامد. سرهنگ فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: با توجه به شیوه و شگرد متهم برای فریب مالباخته احتمال دارد که او از افراد دیگری نیز با همین شگرد کلاهبرداری کرده باشد.

به همین دلیل قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055431 و 51055514 در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری تهران قرار دهند. وی همچنین از دیگر شاکیان احتمالی نیز خواست برای طرح شکایت به این اداره مراجعه کنند.

کد خبر 173324
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز