همشهری آنلاین: موسسه آیکان که مسئولیت تخصیص آدرس‌های اینترنتی را در سرتاسر جهان به عهده دارد،‌ مدیر اجرایی جدیدی را در اختیار گرفته است.

شرکت آیکان که به خاطر نحوه اداره دامنه‌های جدید و برتر با انتقاد شدید مواجه شده‌است،‌ "فادی چهاد" از IBM را جایگزین مدیر اجرایی سابق خود یعنی "راد بکستروم" کرد.

درآمد سالانه مدیر اجرایی جدید آیکان 560 هزار دلار به همراه 240 هزار دلار انعام و پاداش احتمالی اعلام شده است. در اوایل ماه جاری‌، آیکان جزئیات کاربرد دامنه‌های جدید که به پسوندهای کنونی از قبیل com. و net. افزوده خواهند شد را ارائه کرد. بر این اساس شرکت‌ها می‌توانند برای اولین بار پسوندهایی بسیار اختصاصی مانند microsoft. را درخواست دهند.

این طرح انتقادات شدیدی را در پی داشت. در آمریکا 87 شرکت دادخواستی را به وزارت بازرگانی این کشور تسلیم کردند که در آن اشاره شده این طرح برای مالکان برندها هزینه‌ها و خسارت‌های گزاف به جا خواهد گذاشت و احتمال وارد آمدن آسیب و خسارت به مصرف‌کنندگان نیز وجود دارد.

"چهاد" در گفتگو با AP درباره این طرح جدید گفت: هر پدیده جدیدی مانند این می‌تواند عامل ایجاد نارضایتی و جنجال شود و در عین حال عامل ایجاد فرصت نیز خواهد شد. قرار است بکستروم اول جولای 2012 سمت خود را ترک کرده و "چهاد" در اول اکتبر سال جاری به جای او مدیریت آیکان را به عهده بگیرد.

کد خبر 174846
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز