گروه اقتصادی: شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال آینده را معادل 183 هزار تومان اعلام کرد که با احتساب حق اولاد، حق مسکن و بن خواروبار، دریافتی کارگران در سال آینده به 236 هزار تومان خواهد رسید که در مقایسه با سال جاری 3/18 درصد رشد خواهد داشت.

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان این مطلب به همشهری گفت: برای تعیین حداقل دستمزد کارگران، کشش بنگاه‌های اقتصادی از نظر افزایش هزینه آنها به تبع افزایش دستمزدها لحاظ شده است.

سید محمد جهرمی‌تاکید کرد: تعیین حداقل دستمزد به این معنی نیست که رقم مصوب به عنوان دستمزد نهایی به کارگران پرداخت خواهد شد، بلکه در این میان باید رقم پرداختی به کارگران کمتر از دستمزد مصوب نباشد.

به گفته وی، امسال تنها 5/18 درصد از کارگران بین 150 تا 170 هزار تومان دستمزد دریافت می‌کنند و 5/81 درصد باقی مانده کارگران بیش از حداقل دستمزد می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه حداقل افزایش سایر سطوح مزدی در سال آینده معادل 10 درصد خواهد بود، گفت: البته این امر در شرایطی عملیاتی خواهد شد که رقم مورد نظر کمتر از حداقل حقوق تعیین شده برای سال 86 نشود و در واقع افزایش سطوح مزدی، بیش از 5/12 درصد نخواهد بود.

پیش از مصوبه اخیر شورای عالی کار در خصوص حداقل حقوق کارگران برای سال 86، جهرمی‌اعلام کرده بود که حقوق یک کارگر متاهل با 2 فرزند نباید کمتر از 200 هزار تومان باشد که هم‌اکنون این رقم معادل 236 هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر 17490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز