یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 2/2 میلیون تن پرتقال، 3/2 میلیون تن سیب درختی، 700 هزار تن نارنگی و 560 هزار تن لیمو شیرین در سال جاری، از عدم وجود مشکل برای تأمین میوه شب عید مردم خبر داد.

محمدرضا اسکندری گفت: به دنبال تولید کافی و ذخیره سازی به اندازه ، مردم امسال مشکلی برای تهیه میوه شب عید نخواهند داشت، حتی بهای این میوه‌ها نیز در سال جاری در قیاس با 2 سال گذشته مناسب‌تر خواهد بود.

وی در خصوص اعمال تعرفه صفر درصدی  برای واردات میوه به داخل و وارد آمدن زیان به کشاورزان داخلی، اظهار کرد: هم‌اکنون فصل تولید و برداشت میوه در کشور نیست، به همین دلیل نیز برای ورود کالاهایی از جمله میوه که مشمول تنظیم بازار هستند، تعرفه صفر درصدی معین شد.

وی گفت: در کنار تأمین نیاز داخلی میوه، مقداری از میوه و مرکبات کشور صادر شده  است و در واقع برای تنظیم بازار مجوز واردات میوه به متقاضیان ارائه شده است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی از خرید گندم در سال آینده به صورت نقدی و به روز خبر داد و تاکید کرد: مقرر شده است خرید تضمینی گندم در سال آینده هم مانند سال جاری به صورت نقدی و توسط شبکه بانکی انجام ‌شود.

به گفته اسکندری، هم‌اکنون مسئولان وزارت بازرگانی مسئول خرید گندم هستند که باید منابع مالی را هم تأمین کنند، اگر این اقدام توسط  بانک ملت یا بانک کشاورزی انجام شود، فرقی نمی‌کند، مهم آن است که کشاورزان راحت‌تر بتوانند محصولاتشان را تحویل دهند.

وی افزود: امسال در زمینه تولید محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی به تولید 100 میلیون تنی دست یافته‌ایم.

کد خبر 17557

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز